OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER
Är det du som får andra att växa?
Välkommen till ledningsgruppen med hög kompetens, bra dynamik och nära till skratt! Vi inom Bostad med särskild service har nu möjlighet att utöka med en tjänst och söker dig som brinner för de både nära och övergripande frågornorna kring bostad med särskild service.
Trivs du med att arbeta efter tydlig struktur tillsammans med kollegor där det är högt i tak?
Då ser vi fram emot din ansökan!
I ditt uppdrag kommer du att leda enheter inom Bostad med särskild service. Som enhetschef har du ansvar för ekonomi, personal- och arbetsmiljön för enheterna. Du ingår i ledningsgruppen där vi arbetar tillsammans med frågor rörande budget, kvalité- och verksamhetsutveckling.
Ditt uppdrag blir att leda två enheter med inriktning förvärvade hjärnskador med ca 30 medarbetare.
För att kontinuerligt utvecklas i våra chefsroller har vi förmånen att få intern ledarskapsutbildning och mentor. Göteborgs stad erbjuder också ett brett introduktions- och utbildningskoncept för dig som är ny som chef
Vi hoppas att du vill vara med på vår spännande resa!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom eller med annan dokumenterad högskoleutbildning som är användningsbar inom området.
Vi vill även att du tidigare har arbetat som chef med personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar inom offentlig förvaltning. Meriterande är om du har erfarenhet från det sociala verksamhetsområdet
Har du en ledarskapsutbildning med dig i bagaget ser vi det som positivt och vi ser gärna att du har erfarenhet från god facklig samverkan.
Som enhetschef hos oss är det viktigt att du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde.
Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten.
Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du har förmåga att kommunicera de gemensamma målen och du leder gruppen i riktning mot att uppnå dem.
I din yrkesroll är du duktig på att skapa kontakter och underhålla relationer med människor samtidigt som du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.
Du tar vara på dina medarbetares kompetens genom att fördela arbetet, delegera uppgifter samt följa upp och rapportera resultat och måluppfyllelse.
Genom att visa intresse och kommunicera på ett konstruktivt sätt skapar du delaktighet och samarbete inom och utom organisationen. Du uppnår resultat genom att inspirera, motivera och få andra med dig.
För att trivas i denna roll tror vi att du är en tydlig och god kommunikatör som får gehör för tankar och idéer samt kan påverka beslut i en viss riktning. Du kan genom övertygande argument tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation.
Då arbetet innefattar flertalet administrativa uppgifter behöver du ha goda datakunskaper och kunna uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
Vi arbetar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess för att säkerställa en likvärdig behandling och bedömning av alla sökande.
I den här rekryteringen har vi valt att använda oss av enkätfrågor istället för det personliga brevet. På så sätt hoppas vi få en effektivare och mer kompetensbaserad urvalsprocess där vi minskar risken för diskriminering. Blir du kallad på intervju får du möjlighet berätta mer om dig själv.
Vår urvalsprocess består av flera steg för de kandidater som vi bedömer uppfyller tjänstens kravprofil där ett steg är att genomföra arbetspsykologisk test. De kandidater som är aktuella för att göra ett test kontaktar vi per mejl i samband med att ansökningstiden har gått ut.
Välkommen med din ansökan!