OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.
Om arbetsplatsen
Socialförvaltningen består utav tre verksamhetsområden, Individ- och familjeomsorg, Funktionhinderomsorg och Äldreomsorg. Inom förvaltningen arbetar det ca 1800 medarbetare.
Hälso- och sjukvårdsuppdraget inom Socialförvaltningen är organiserat i en egen sektion under Äldreomsorgen. Sektionen består idag av en sektionschef och en enhetschef och nu utökar vi verksamheten med ytterligare en enhetschef.
Hälso- och sjukvårdsuppdraget finns inom äldreomsorgen, funktionshinderomsorgen och socialpsykiatrins verksamhetsområden och du kommer främst att arbeta mot äldreomsorgen.
-
Arbetsuppgifter
I uppdraget som enhetschef ansvarar du för legitimerad personal som arbetar inom kommunal hälso- och sjukvårdsverksamhet. Du säkerställer att kvalitets- och utvecklingsarbete inom enheten sker enligt förvaltningens och verksamhetens uppsatta mål inom bland annat palliativ vård och andra relevanta processer. Du ansvarar för att vården i livets slutskede förbättras utifrån kvalitetsområden som registreras i svenska palliativregistret och att det finns vårdplaner för alla patienter. Du genomför egenkontroller för att följa upp verksamhetens resultat och att de sammanställs i kvalitetsledningssystemet enligt planering. Du ansvarar för att utveckla teamarbetet på enhet mellan de olika professionerna.
Du ansvarar för att verksamheten bedrivs och utvecklas inom budgetramen för enheten och du leder och fördelar arbetet inom enheten.
Du har ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar för enheten som idag har cirka 30 medarbetare.
Du rapporterar till sektionschef för Hälso- och sjukvårdsorganisationen. Arbetet sker i nära samarbete med enhetschefen som ansvarar för hälso- och sjukvården inom funktionshinderområde, rehabilitering och jourverksamhet.
Din profil
Vi söker dig som trivs i rollen som ledare och som skapar engagemang genom samarbete med medarbetarna och andra du möter inom ditt uppdrag. Du är legitimerad sjuksköterska och har erfarenhet av ekonomi- personal- och arbetsmiljöansvar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av äldreomsorg samt någon dokumenterad ledarskapsutbildning.
Du är bra på att se helheten och har en vilja och driv att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten. Du innehar kunskap om system som stöder ekonomi, personal och kvalitetsuppföljning. Du kommunicerar tydligt i både tal och skrift.
Du har körkort.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner
Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.