OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Refnr: 20160867
Är du en driven och motiverande ledare som vill arbeta i en utvecklingsorienterad verksamhet och bygga relationer med användare? Då är det kanske dig vi söker.
Arbetsuppgifter
Som enhetschef har du ansvar för den operativa verksamheten i Helpdesk vilket avser handhavandestöd av Centrum för IT:s (CIT) förvaltade applikationer och tjänster. Ett stort och viktigt område är att utveckla relationen med vår kärnverksamhet för att ha en god servicenivå.
För att utveckla och etablera organisationens arbetssätt kommer du att ha ett nära samarbete med övriga chefer, förvaltningsledare och andra medarbetare inom CIT. Du har ekonomi-, personal och verksamhetsansvar. Som enhetschef är du direkt underställd verksamhetschefen och ingår i IT Tjänsters ledningsgrupp.
Om arbetsplatsen
Helpdesk är landstingets funktion för första linjens support, uppdelad i Frontoffice och Backoffice och är ”single-point- of contact” för samtliga IT- och teleärenden. Inom Helpdesk arbetar 13 medarbetare.
Enheten finns inom Centrum för IT (CIT) vilken är en av landstingets centrumbildningar för landstingsgemensamma funktioner med uppdrag att leverera tjänster inom IT inkluderat förvaltning av vård- och verksamhetssystem för landstingets olika verksamheter. I uppdraget ingår även att leda och genomföra centrala utvecklingsprojekt och aktivt delta i det nationella IT - utvecklingsarbetet.
Centrum för IT har systematiskt arbetat med att förflytta organisationen från att vara en stuprörsorganisation till en kund- och funktionsfokuserad organisation med ett processinriktat arbetssätt. Inom hela Centrum för IT arbetar vi med etablerade processer och metoder, t ex ITIL och PM3.
Kvalifikationer
Vi söker dig med adekvat högskole-/universitetsutbildning, alternativt att du på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper som är relevanta för tjänsten. Vi ser att du har erfarenhet av chef/ledarskap, gärna ifrån området IT-support samt har ett gediget intresse för personal och kompetensutveckling. I stort har du en bred teknisk kunskap inom IT samt har en god förståelse inom områdena service och support. Du har tidigare arbetet utifrån någon typ av förvaltningsmodell samt har grundläggande kunskaper inom projektledning. Då vi lägger stor vikt vid att vara en kunskapsorienterad organisation där kompetensutveckling och kunskapsutbyte är i fokus ser vi gärna att du har erfarenhet från verksamhet med liknande värderingar och arbetssätt. För tjänsten krävs att du behärskar svenska språket väl i tal som skrift.
Som chef är du en förebild som inspirerar och motiverar dina medarbetare, en ledare som kan prioritera, analysera och ta beslut. Du är lugn och stabil samt tydlig i ditt sätt att kommunicera och samarbeta. Du har förmågan att se helhetsperspektivet för alla delar inom verksamheten och arbetar ständigt med utveckling för att få nöjda kunder och medarbetare. Som person arbetar du målfokuserat, tar initiativ och ser möjligheter till förbättring. Det är av vikt att du är relationsskapande, kommunikativ och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang.
Anställningsvillkor
Tillsvidare, heltid
Tillträde enligt överenskommelse
Välkommen med din ansökan senast 4 december 2016
Landstinget Västmanland eftersträvar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund för att möta framtidens behov.
Vi samarbetar med "Jobba i Västerås". Besök deras hemsida, jiv.se, för att få information om Västerås och vilket stöd Medflyttarakademin kan ge till dig och din respektive vid en flytt till Västerås.
Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.
Landstinget Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 6 000 anställda. Landstingets huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för Västmanlänningar.
Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.
Kontaktpersoner på detta företaget
LenaEklund, Enhetschef Onkologimottagningen
021-174095
CeciliaColmet, Avdelningschef
021-17 57 75
BennyViklund, Vårdförbundet-Vårdavdelningen
021-17 32 20
EvaEricson, Vårdförbundet-Strålbehandlingen
021-175220
BjörnGustafsson, Verksamhetschef
0221-264 45
PhillipEskridge fr 17 juli, Resultatområdeschef
021-17 59 93
AgnetaJohansson, Enhetschef
021-17 56 70
Maria Linder, Förvaltningschef
021-17 65 73
JakobKlasander, Fackligt repr. Vision
021-17 69 51
RobertOlsson, Enhetschef
070-223 14 42