OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strömstads kommun är en liten och nära organisation där alla är viktiga och arbetar tillsammans för att leverera bästa möjliga service.
Strömstads kommun har ett brett uppdrag att erbjuda kommunal service inom hela vår kommun. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare för vår plats.
Socialnämndens övergripande verksamhetsidé utgår från att: "Alla personer skall ges möjlighet att leva ett bra liv utifrån sina individuella förutsättningar".
Socialförvaltningens uppdrag är att möta människors skiftande behov av stödinsatser som krävs för att den enskilde ska klara sin vardag. Förvaltningen ger service och ansvarar för myndighetsutövning rörande barn- och unga, funktionshindrade och äldre.
Hemtjänsten inom Strömstads kommun består av drygt 100 medarbetare fördelade på tre grupper och vi möter de vi är till för både i staden, på landet men också på Koster. Till stöd finns administrativa resurser i form av planerare som koordinerar de dagliga insatserna. Som enhetschef inom Socialförvaltningen arbetar du i tätt samarbete med enhetscheferna inom hemtjänst och Hemsjukvård.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en enhetschef till Hemtjänsten för att stärka upp befintlig organisation. Den här tjänsten riktar sig till dig om vill vara med på resan att bli Sveriges bästa hemtjänst! Du är nyfiken på att möta framtidens utmaningar och arbetar tillsammans med gruppen mot gemensamma mål.
Du kommer att vara verksamhetsansvarig för ditt område, vilket innebär både personal-, budget- och resultatansvar. Du är en del av ledningsgruppen för verksamhetsområdet Insatser i Hemmet. Du ansvarar för verksamhetens insatser utifrån fastställda mål, riktlinjer och tilldelad budgetram. Du har förmåga att se hur alla olika delar bildar en helhet där kvalitet genomsyrar verksamheten på ett självklart sätt. Bemanningsplanering ser du som ett naturligt verktyg för att omsätta era utvecklingsplaner till verklighet.
KVALIFIKATIONER
Du har lämplig högskoleutbildning inom verksamhetsområdet med god kännedom om gällande lagstiftning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Vi förutsätter att du har körkort och goda IT-kunskaper. Du bör ha erfarenhet av personal-, budget och arbetsmiljöansvar och är trygg i att använda ditt ledarskap i förändringsarbete.
Vi söker dig som är trygg, förtroendeingivande och är självständig. Du är tydlig, initiativrik och ansvarstagande med en god förmåga att organisera och prioritera.
Vidare ser vi att du är aktiv och närvarande som ledare med en förmåga att med personlig omtanke, ge stöd och agera när så behövs.
Stor vikt fästs vid personlig lämplighet.