Enhetschef till Hemtjänst, Falkenbergs egen regi

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg. Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla. Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Som enhetschef inom socialförvaltningen blir du en del av Falkenbergs egenregis chefsteam. Vi jobbar bland annat med tvärprofessionella grupper för att arbeta effektivt med olika områden, exempelvis sommarrekrytering, introduktion för nya medarbetare och samverkan. Som enhetschef har du också tillgång till verksamhetsstöd och centrala stödfunktioner.

Har du ett målinriktat och utvecklingsorienterat arbetssätt? Känner du ett engagemang för äldre? Vi söker nu en enhetschef som vill arbeta under tiden en av våra kollegor ska vara föräldraledig. Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

ARBETSUPPGIFTER
Som vikarierande enhetschef för hemtjänst inom Falkenbergs egen regi:
- Verkställer du beslut och har ansvar för att leda, planera, utveckla och fördela resurser inom din verksamhet, för att tillförsäkra brukarens/klientens trygghet, valfrihet, självbestämmande och ett individuellt bemötande.
- Har du en helhetssyn och ett övergripande ansvar som syftar till att verksamheten lever upp till gällande lagstiftning, politiska beslut samt kommunens riktlinjer och styrdokument.
- Tydliggör och bryter du ner förvaltningens mål och driver utvecklings- och kvalitetsarbetet inom verksamheten.
- Arbetar du med en intäktsfinansierad verksamhet och du har ett effektivt budget- och uppföljningsarbete för din verksamhet.
- Ska du arbeta för ett positivt arbetsklimat, främja delaktighet och kreativitet, så att engagemang och motivation skapas.
- Ledningsuppdraget innefattar också täta kontakter med brukare, anhöriga, kollegor, organisationen/förvaltningen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett stort intresse av hemtjänst och det är av vikt att du har erfarenhet av arbete inom äldreomsorg. Det är meriterande om du har erfarenhet av ledarskap med personal-, budget- och arbetsmiljöansvar. Du har utbildning från t ex det sociala omsorgsprogrammet, socionomutbildning eller likvärdig högskoleutbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms lämplig.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga ledaregenskaper och dessa ska präglas av prestigelöshet, god samarbetsförmåga, handlingskraft, helhetssyn, att kunna delegera och ha förmågan att skapa ett positivt och utvecklande arbetsklimat. Du bör ha god datorvana, god förmåga att kommunicera i tal och skrift och det är önskvärt att du har kunskap om gällande lagstiftning. Det är viktigt att du tycker om att arbeta i team och att du har vana att arbeta processinriktat.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bokningscentralen Rekryterare
0346-88 61 81
Facklig representant kan nås via kommunens växel
0346-88 60 00
Linda Ajeti, enhetschef
0346-88 55 40
Facklig representant nås genom kommunens växeln
0346-88 60 00
Ann Karlsson, Enhetschef
0346-88 66 69
Herdis Duphorn, enhetschef
0346-88 53 70
Therese Karlsson, Enhetschef
0346-88 52 58
Heidi Evesson, Enhetschef
0346-88 54 20
Enhetschef Per-Anders Pettersson
0346-88 57 81
Lena Falk, enhetschef
0346-88 53 70

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falkenbergs kommun, Äldreomsorg
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 januari 2021
  • Ansök senast: 24 januari 2021

Besöksadress

31180 Falkenberg
None

Postadress

None
Falkenberg, 31180

Liknande jobb


18 november 2024

Enhetschef till Gryta demenscentrum

Enhetschef till Gryta demenscentrum

4 november 2024

Avdelningschef för äldreomsorg till Bromma stadsdelsförvaltning

Avdelningschef för äldreomsorg till Bromma stadsdelsförvaltning

25 oktober 2024