OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.
ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef för hemtjänst inom Falkenbergs egen regi:
- Verkställer du beslut och har ansvar för att leda, planera, utveckla och fördela resurser inom din verksamhet, för att tillförsäkra brukarens/klientens trygghet, valfrihet, självbestämmande och ett individuellt bemötande.
- Har du en helhetssyn och ett övergripande ansvar som syftar till att verksamheten lever upp till gällande lagstiftning, politiska beslut samt kommunens riktlinjer och styrdokument.
- Tydliggör och bryter du ner förvaltningens mål och driver utvecklings- och kvalitetsarbetet inom verksamheten.
- Arbetar du med en intäktsfinansierad verksamhet och du har ett effektivt budget- och uppföljningsarbete för din verksamhet.
- Ska du arbeta för ett positivt arbetsklimat, främja delaktighet och kreativitet, så att engagemang och motivation skapas.
- Är du en viktig del av hemtjänstens ledningsgrupp
- Bidrar du till att socialförvaltningen och Falkenbergs kommun förblir en attraktiv arbetsgivare.
- Är du trygg i dig själv och representerar verksamheten och kommunen på ett tydligt sätt.
- Ledningsuppdraget innefattar också täta kontakter med brukare, anhöriga, kollegor, organisationen/förvaltningen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som brinner för hemtjänst och som har god erfarenhet av arbetet inom området. Du ska ha erfarenhet av ledarskap med personal-, budget- och arbetsmiljöansvar och har du erfarenhet av arbete som chef inom just hemtjänstområdet är det meriterande. Du har utbildning från t ex det sociala omsorgsprogrammet, socionomutbildning eller likvärdig högskoleutbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms lämplig.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga ledaregenskaper och dessa ska präglas av prestigelöshet, god samarbetsförmåga, handlingskraft, helhetssyn, att kunna delegera och ha förmågan att skapa ett positivt och utvecklande arbetsklimat. Du bör ha god datorvana, god förmåga att kommunicera i tal och skrift och det är önskvärt att du har kunskap om gällande lagstiftning. Det är viktigt att du tycker om att arbeta i team och att du har vana att arbeta processinriktat.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav.
ÖVRIGT
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.
Intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden!
Kontaktpersoner på detta företaget
Bokningscentralen Rekryterare
0346-88 61 81
Facklig representant kan nås via kommunens växel
0346-88 60 00
Linda Ajeti, enhetschef
0346-88 55 40
Facklig representant nås genom kommunens växeln
0346-88 60 00
Ann Karlsson, Enhetschef
0346-88 66 69
Herdis Duphorn, enhetschef
0346-88 53 70
Therese Karlsson, Enhetschef
0346-88 52 58
Heidi Evesson, Enhetschef
0346-88 54 20
Enhetschef Per-Anders Pettersson
0346-88 57 81
Lena Falk, enhetschef
0346-88 53 70