OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
proVarmdo Hemtjänst, Gustavsberg/Ingarö är en av två kommunala hemtjänstenheter inom proVarmdo med i dagsläget 45 anställda samt 135 kunder boende i Gustavsberg med omnejd och på Ingarö. Gustavsberg/Ingarö hemtjänst erbjuder äldre och personer med funktionsnedsättning hemtjänstinsatser/service som präglas av hög kvalitet, bred erfarenhet och hög kontinuitet samt erbjuder trygghet och säkerhet i den omsorg och service som utförs. Kundens önskemål om insatsernas utförande står i fokus. Majoriteten av personalen är bosatta i kommunen.
proVarmdo Hemtjänst är även ansvarig för kommunens nattpatrull och trygghetslarm.
Inom proVarmdo hemtjänst finns personal med kunskap/erfarenhet av personer med demenssjukdom. Dagvård för personer med demenssjukdom bedrivs också inom den kommunala hemtjänsten.
Rollen som Enhetschef innebär att du ska leda, samordna, planera och utveckla verksamheten mot uppställda politiska mål och i enlighet med gällande lagstiftning samt enligt kommunens mål, policydokument, riktlinjer och rutiner. I arbetet ingår bl.a. ansvar för personal, ekonomi och arbetsmiljöfrågor. Tillsammans med din personal ska du verkställa beviljade insatser och skapa goda relationer med brukare och anhöriga.
Värmdö kommun står för ett tydligt ledarskap som gör det möjligt för dina medarbetare att utföra sitt arbete och själva ta ansvar för sin personliga utveckling och kompetens. Det innebär att ledarskap är din viktigaste arbetsuppgift.
Som stöd i ditt arbete erbjuder vi bland annat Värmdö kommuns Ledarakademi som är ett utvecklingsprogram speciellt framtaget för dig som chef och ledare i Värmdö kommun.
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom vård- och omsorg, social omsorg eller liknande. Vidare ska du ha dokumenterat god kunskap och erfarenhet av äldreomsorg samt dokumenterad erfarenhet från ledande befattning inom vård och omsorg. Tidigare erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation är meriterande. Vi ser att du har förmåga att ta tillvara medarbetarnas kompetens och idéer samt att samarbeta, leda och utveckla verksamheten utifrån uppställda mål och ekonomiska ramar. Du är resultatinriktad och har god kommunikationsförmåga i både tal och skrift och är väl förtrogen med de lagar och riktlinjer som styr verksamheten.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du handlingskraftig, självständig och noggrann och ser möjligheter snarare än hinder. Det är meriterande om du har erfarenhet av verksamhetsplanering och uppföljningsarbete, samt arbetar systematiskt och strukturerat. Du när ett genuint intresse för människor och har förmåga att ta tillvara andras kompetenser och idéer.
Giltigt B-körkort erfordras.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
I Värmdö kommun arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö. Vi erbjuder olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.