OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hemtjänst Kastanjen
Trivs du med att leda, engagera och skapa delaktighet? Är du idérik och har ett helhetsperspektiv? Då kan rollen som enhetschef hos oss vara rätt för dig. Välkommen med din ansökan som enhetschef till hemtjänst Kastanjen!
Dina arbetsuppgifter
Som enhetschef i hemtjänsten kommer du att leda medarbetare som i sitt dagliga arbete gör skillnad för människor i Söderhamns kommun. Den tjänst som utlyses har sin placering på Kastanjens hemtjänst i Ljusne. Du kommer att ingå i en grupp med 9 enhetschefer för hemtjänst och 3 enhetschefer i HSL. Vårt mål är att du som enhetschef i Söderhamns kommun inte har fler än 30 medarbetare.
I dina arbetsuppgifter kommer du ha ansvar för verksamheten med våra kunder, arbetsmiljö, budget och personal. Du kommer ansvara för planering, ledning, uppföljning och utveckling av verksamheten. En viktig del av ditt arbete kommer vara att handleda och coacha dina medarbetare. Verksamheten består av att utföra insatser enligt socialtjänstlagen samt hälso- och sjukvården. Som enhetschef hos oss kommer du att ha löpande kontakt med flera aktörer, samt interna stödfunktioner. Du kommer också att ha ett nära administrativt stöd i form av en planerarfunktion.
Vi söker dig som
Har en högskoleutbildning inom område socionom, beteendevetare, personalvetare eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet av arbete som chef eller från arbete i en politisk styrd organisation är meriterande. B-körkort är ett krav för tjänsten, samt att du kan kommunicera på svenska i såväl tal som skrift.
För att trivas i vår organisation ser vi gärna att du är en person som tar ansvar för din uppgift. Du strukturerar själv ditt arbete och driver dina processer vidare. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Som person förblir du motiverad och effektiv trots eventuella bakslag eller besvikelser. Du har lätt för att samarbeta och arbetar bra tillsammans med andra människor. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du har god förståelse för hur människor tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar. Du uttrycker en positiv attityd till ditt arbete och verksamhet, samt handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplan, mål, policys och riktlinjer. Du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som behövs för att effektivt nå gemensamma mål. Du skapar engagemang och delaktighet. Avslutningsvis ser vi gärna att du kan kommunicera på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram och att förväntningar är klara för alla berörda parter.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
På omvårdnadsförvaltningen är vi mer än 800 personer, som får söderhamnarnas vardag att fungera. Vi arbetar tillsammans för att äldre och människor med funktionshinder ska kunna behålla sin integritet och klara sig själva så länge som möjligt. Som medarbetare är du vår viktigaste resurs. Du finns närmast kunden. Du driver vår utveckling. Du är Söderhamn – varje dag. Välkommen med dina kunskaper och dina idéer!