OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss i den moderna kurorten Ronneby kan du bli delaktig i utvecklingen av ett hållbart samhälle med människan i fokus. Ronneby kommun har 29 600 invånare och ligger attraktivt mellan hav och skog. Vi har bra kommunikationer med bil, tåg och flyg.
Inom kommunen jobbar 2 300 anställda för att ge bästa möjliga service till våra invånare, besökare och företagare. Vill du bli en av oss?
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som enhetschef innebär att du ansvarar för verksamhet, ekonomi, personal samt arbetsmiljö inom din enhet. Som enhetschef förväntas du arbeta för effektiva processer, hållbar bemanning och för en budget i balans.
Uppdraget är brett och innehåller kontakt med så väl brukare, anhöriga som andra professioner som alla har fokus på brukaren.
Just nu är verksamhetsområdet inne i förändringsprocess gällande resursplanering och schemaläggning och du behöver kunna leda dina grupper genom förändringen. I rollen ingår även att vara chef i beredskap ett par gånger om året.
Du organiserar din enhet utifrån brukarens perspektiv genom dina arbetsgrupper för att nå hög kontinuitet samt säkerställer att delegerade hälso-och sjukvårdsuppgifter utförs på ett säkert sätt. Du använder tillgängliga verksamhetssystem för att planera, styra och leda samt följa upp verksamheten.
Du är direkt underställd verksamhetschef och ingår i en ledningsgrupp tillsammans med övriga enhetscheferna i ett nära och prestigelöst arbetsklimat.
KVALIFIKATIONER
Som ledare är du flexibel och kan ställa om utifrån verksamhetens krav och behov samt se möjligheter i förändringar. Du är en beslutskraftig person med förmåga att agera och tänka långsiktigt.
Du är prestigelös med en god samarbetsförmåga.
Du tillämpar ett närvarande ledarskap och har förmåga att visualisera mål och vision så varje medarbetare förstår sin roll och del. Du tar tillvara på medarbetarnas kompetens och engagemang. Du skapar en hållbar arbetsmiljö och en verksamhet där människor får möjlighet att växa.
Du har relevant högskoleutbildning, så som socionomutbildning, akademisk vård- och omsorgsutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Du har dokumenterad erfarenhet av att vara chef eller ledare, gärna inom hemtjänst eller annan omvårdnads- och omsorgsverksamhet som av arbetsgivaren bedöms lämplig.
Krav på B-körkort.
För att komma ifråga för en anställning inom vård- och omsorgsförvaltningen i Ronneby kommun ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Blankett 442.9 ska användas. Normal handläggningstid är ca två veckor. Tänk på att beställa utdraget i god tid. Original-kuvertet tas med oöppnat till anställningsintervju.
ÖVRIGT
Vi arbetar för en jämn köns- och åldersfördelning och för etnisk och kulturell mångfald i våra verksamheter. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ronneby kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande vill vi att du ansöker via den digitala länken.
Tillsättning sker om erforderliga beslut fattas.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.