OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Som verksamhetschef på Ankarets hemtjänst ansvarar du för planering, genomförande och utveckling av vår hemtjänst. Du arbetar med ekonomi-, personal- kvalitets- och arbetsmiljöansvar.
Som verksamhetschef behöver du vara trygg i din yrkesroll och ha förmåga att leda, inspirera och motivera dina medarbetare. Du förväntas vara klar och tydlig i din kommunikation samt ha en god samarbetsförmåga. Du kommer ta det yttersta ansvaret för att hemtjänstuppdragen utförs enligt beställning och efter gällande rutiner och krav.
I din roll arbetar du operativt med kunden i fokus. Det gör du genom att skapa goda förutsättningar för medarbetarna, som i sin tur kan ge en god kvalitativ service till kunderna. Samverkan med myndighetsutövare, uppdragsgivare och andra externa intressenter kommer också vara en del av dina arbetsuppgifter. Ansvar utanför kontorstid förekommer.
I din chefsroll stödjer du våra medarbetare och är ansvarig för för att den dagliga driften fortlöper. Du arbetar då dagligen med bemanning, administration, hembesök, kundkontakt och personalansvar vilket innebär att:
- Ansvara för den dagliga driften inom hemtjänsten
- Bevakning av inkommande/avslutade uppdrag
- Uppstart och utformning av nyinkomna uppdrag vid hembesök
- Bemanning och löpande schemaläggning/ vakansarbete kring uppdrag
- Kontroll och godkännande av dagligt inplanerade och genomförda uppdrag
- Social dokumentation kring hemtjänstuppdrag
- Uppföljning och utvärdering av resultat kring uppdrag
- Kommunikation med personal, omsorgstagare och övriga aktörer i nätverket kring uppdragen
KVALIFIKATIONER:
Socionomexamen, högskolans sociala omsorgsutbildning eller likvärdig högskoleutbildning.
Du har chefserfarenhet, minst 2 år från äldreomsorg.
Intervjuer sker löpande, skicka därför in CV och personligt brev snarast. Rekryteringen kan avslutas tidigare om vi hittar vår nya chef tidigare. Provanställning kan komma att tillämpas.