OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drömmer du om ett meningsfullt arbete som gör skillnad?
Välkommen till Älmhults kommun – där möjligheterna att göra skillnad i människors vardag är stora! Vi behöver engagerade medarbetare som vill vara med och forma vår kommun framåt. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar och charm med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Bra kommunikationer gör det även enkelt och smidigt att pendla.
Hemtjänsten står inför stora utmaningar där allt fler blir äldre och där alltmer komplex sjukvård sker i det egna hemmet. Det förebyggande och rehabiliterande arbetet måste öka samtidigt som kompetensförsörjningen är en utmaning. Vi ser att vi behöver skapa en ny sorts hemtjänst, vill du vara med på vår förändringsresa? Vi söker nu ytterligare en enhetschef till hemtjänsten.
ARBETSUPPGIFTER
I ditt uppdrag som enhetschef har du både operativt och strategiskt ansvar där du leder, utvecklar och följer upp verksamheten i enlighet med fattade beslut och lagar. Du har ansvar för personal, arbetsmiljö, verksamhet och ekonomi. Tillsammans med dina medarbetare och kollegor driver du verksamheten framåt. Du arbetar med struktur, ordning och reda.
Du förväntas bedriva ett coachande och nära ledarskap och samtidigt stå för fattade beslut, ge återkoppling och förmedla obekväma budskap när det behövs.
Tillsammans med dina tre närmsta chefskollegor inom hemtjänsten ingår du i verksamhetschefens ledningsgrupp där du även träffar och samarbetar med enhetschefer inom särskilt boende, hemsjukvård, rehab, korttidsboende och demensvård. Till stöd i ditt dagliga arbete finns bland annat MAS/MAR, SAS, verksamhetsutvecklare, HR-specialist, demenssjuksköterska och controller.
Ledningsgruppen är väl sammansvetsad, där alla hjälps åt, där det är högt i tak och där vi trivs!
KVALIFIKATIONER
Du ska ha en lämplig högskoleexamen/kandidatexamen.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från ledande befattning samt om du har en bakgrund om sjuksköterska, fysioterapeut eller arbetsterapeut.
För att lyckas i ditt uppdrag behöver du vara trygg och lugn i dig själv, kunna arbeta självständigt men även i team, kunna prioritera och ibland fatta snabba beslut. Du har lätt för att skapa relationer både internt och externt samt ett driv i att skapa en väl fungerande hemtjänst både ur ett brukar- och medarbetarperspektiv.
Socialförvaltningen arbetar aktivt med välfärdsteknik och digitalisering för att klara vårt uppdrag. Du behöver därför vara väl förtrogen med att arbeta i digitala system.
Du talar och skriver svenska obehindrat och innehar körkort.
Vi har chef i beredskap, vilket innebär att vi har rullande schema för tillgänglighet över kväll/natt och helger.
ÖVRIGT
Anställningsintervjuer kommer att hållas 2024-10-14.
Här kan du läsa mer om vår värdegrund: http://www.almhult.se/vardegrund
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.