OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.
Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för äldreomsorg, hälso- och sjukvård och omsorg om funktionsnedsatta. Nu söker vi enhetschefer som vill vara med och bidra till utvecklingen inom äldreomsorg.
Vill du vara med och göra skillnad? Då är det kanske dig vi söker som medarbetare till Sundsvalls kommun.
Vi ser fram emot din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Vård och omsorgsförvaltningen i Sundsvalls kommun arbetar med ett förhållningssätt som präglas av tillitsbaserad ledning och styrning. Målsättningen med detta förhållningssätt är att arbeta med att förändra kultur och arbetssätt med fokus på verksamhetens syfte och medborgarens behov.
Ditt uppdrag som enhetschef i äldreomsorgen spänner över många områden. Du har det yttersta ansvaret för en enhet vilket innebär att du ansvarar för att säkerställa ett verksamhetsnära och fullgott administrativt-, arbetsmiljömässigt - och professionellt stöd i kärnverksamheten. I ditt arbete bidrar du till att dina medarbetare ges möjlighet till handlingsutrymme, professionalism och arbetsglädje i arbetet där medarbetarnas kompetens tas tillvara och inflytande möjliggörs. Tillsammans med dina medarbetare och kollegor utvecklar du din enhet utifrån uppsatta mål och tillsammans möter ni framtida utmaningar.
Som enhetschef inom hemtjänsten har du ansvaret för att styra, leda och kvalitetsutveckla verksamheten inom hemtjänsten. Du har även ett aktivt ansvar för arbetsmiljö, ekonomiskt resultat och att lagstiftningar samt olika beslut och riktlinjer efterlevs. Genom ett tydligt och kommunikativt ledarskap skapar du goda förutsättningar för alla medarbetares utveckling, lärande och arbetsglädje.
I ditt uppdrag ingår även att:
• fortlöpande tillägna sig kunskaper om teambaserat, tvärprofessionellt arbetssätt för att kunna leda och styra arbetet utifrån medborgarens perspektiv och helhetsperspektiv som utgångspunkt
• arbeta med uppföljning och utvärdering
• samverka med övriga kollegor i förvaltningen som helhet, kring medborgarens perspektiv som utgångspunkt och kring resurser
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning från universitet eller högskola inom ett för tjänsten relevant område eller några års aktuell erfarenhet av arbete som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vidare har du kunskap om arbetsmiljölagstiftning och kvalitetsledningsarbete.
Det är meriterande om du har:
• arbetslivserfarenhet inom ledarskap, ekonomistyrning samt personalansvar
• arbetslivserfarenhet från verksamhetsområdet, förändringsledning samt kommunal eller annan offentlig verksamhet och därtill förvärvad förståelse för kraven på arbetet i en politiskt styrd organisation
• kunskap i gällande lagstiftning inom verksamhetsområdet
• dokumenterad ledarutbildning
• dokumenterad utbildning i kvalitetsarbete, ekonomi eller arbetsrätt
• grundläggande kunskap i de stödsystem som används i verksamheterna som exempelvis Flexite, Timecare, Qlick Sense, Adato, Procapita, Raindance och Heroma
För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen. Som person är du trygg och stabil med en god självinsikt. Du bedriver ett ledarskap där du ständigt arbetar för att främja en god arbetsmiljö. Du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att nå gemensamma mål. Du kan på ett tydligt sätt kommunicera mål, fatta beslut och uppnå resultat som leder till önskvärda effekter.
Din initiativförmåga och din helhetssyn gör det möjligt att både utveckla och förvalta verksamheten. Då rollen innebär många kontaktytor både internt och externt behöver du ha en god samarbetsförmåga.
Tjänsten ställer krav på goda kunskaper i svenska, i såväl tal som i skrift. Vi förutsätter att du har grundläggande kunskaper i MS-Office. B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Katarina Carlsson, Fysioterapeuterna, 060-19 10 00
Peter Gustavsson, SSR, 060-19 10 00
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.
Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.