OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss?
Delar du vårt stora engagemang i att skapa förutsättningar för att våra omsorgstagare ska leva ett tryggt och värdigt liv, utifrån sina behov och förutsättningar? Motiveras du av att arbeta med ett utvecklande ledarskap? Då kan det här vara något för dig!
Rollen som enhetschef hos oss
Vi söker en enhetschef till hemtjänsten.
Som enhetschef har du budget- och verksamhetsansvar och du sitter med i ledningsgruppen i ditt distrikt. Du ansvarar för en personalgrupp som består av ca 30-35 medarbetare, både undersköterskor och vårdbiträden.
Tillsammans med dina medarbetare och kollegor driver du utvecklingen i verksamheten framåt, både genom att samverka men också medverka i olika utvecklingsprojekt. I din roll ansvarar du för att verksamhetens resurser används effektivt och att medarbetarna ges förutsättningar för att lyckas i sina uppdrag. Du arbetar aktivt för en god arbetsmiljö och en hög grad av nöjdhet hos omsorgstagarna. Till din hjälp har du bland annat stödfunktioner inom HR, kommunikation och ekonomi.
Din profil
Som ledare inspirerar du dina medarbetare till att vilja, våga och kunna utveckla sina egna förmågor och får dem att ta ansvar för att utveckla verksamheten tillsammans i rätt riktning. Du välkomnar nya sätt att arbeta och har modet att pröva nya vägar. Du är ärlig och tydlig när du ger feedback och vågar gå in i dialog där du agerar på ett konstruktivt sätt. Vidare tar du ansvar för verksamheten i både med- och motgång, sätter invånaren i fokus samt tar ansvar för din och gruppens leverans och arbetsmiljö.
Vi söker dig med högskoleutbildning med inriktning hälso- och sjukvård, socionom, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har även erfarenhet av arbete inom vård, omsorg eller socialtjänst. Vidare ser vi att det meriterande om du har erfarenhet av arbete som chef med personalansvar inom vård, omsorg eller socialtjänst. Körkort är ett krav.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vårt erbjudande och övrig information
Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse.
Hos oss får du utvecklas i din profession tillsammans med kollegor och kommer arbeta utifrån vår arbetsplatskultur som präglas av att vi välkomnar, samarbetar, levererar och tänker nytt! Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://www.kungsbacka.se/Kommun-och-politik/Sa-har-ar-det-att-jobba-hos-oss/
Gott ledarskap är viktigt för oss i Kungsbacka kommun. Därför får alla våra chefer gå utbildningen ”Utvecklande Ledarskap”, UL. Utöver det har vi ett gemensamt introduktionsprogram för våra chefer för att du ska känna dig väl förberedd på uppdraget.
Intresserad?
Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 1 december.
Vi strävar efter en transparent och inkluderande rekryteringsprocess. Därför kommer du att få svara på ett antal frågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta innebär att du inte skall bifoga ett personligt brev utan endast ditt CV. Svaren på frågorna kommer objektivt och strukturerat att användas som del i urval.
Om oss på förvaltningen för Vård & Omsorg
Vi är idag cirka 2000 medarbetare som med vår samlade kompetens och professionalitet ger våra invånare omsorg och sjukvård i hemmet eller på våra boenden. I nära dialog med den enskilde och anhöriga hjälper vi våra omsorgstagare att leva ett trygg och värdigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Vi möter omsorgstagarna med kunskap, engagemang och arbetsglädje och tillsammans utvecklar vi verksamheten.
#LI-KUNGSBACKA
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.