OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Majorna-Linné är Göteborgs folkrikaste stadsdel med cirka 64 000 invånare. Med närheten till både hamn och grönområden, den gamla bebyggelsen och det rika kulturutbudet, är det en attraktiv del av staden att leva och vistas i.
Stadsdelsförvaltningen i Majorna-Linné har cirka 1800 anställda. Här arbetar vi inom verksamheter som individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, hälso-sjukvård och social omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning. Med engagemang och nytänkande gör vi stor skillnad för många. Göteborgs stads stadsdelsorganisation är under genomlysning som ett led av stadens behov av ständiga förbättringar.
ARBETSUPPGIFTER
Söker du ett utmanande arbete i en verksamhet som ständigt utvecklas?
Inom Hemtjänsten i Majorna-Linné arbetar åtta enhetschefer som aktivt stöttar och utbyter idéer med varandra. Varje enhetschef har stöd av en egen administratör med inriktning Planering i Hemtjänsten. Du sitter tillsammans med din planerare, enhetschefskollegor och resterande personal vid centralt belägna lokaler på Karl Johansgatan.
Inom Göteborg Stad arbetar vi utifrån programmet "Attraktiv Hemtjänst" med syfte att skapa ett ökat inflytande, självbestämmande och attraktiva jobb. Vi är konkurrensutsatta enligt Lagen om Valfrihet. Vi tillämpar det "Mobila Arbetssättet" vilket innebär att tidregistrering, dokumentation med mera sker i mobilen.
I ditt uppdrag ingår att leda, utveckla och följa upp verksamheten inom ramen för kvalitet, personalförsörjning, arbetsmiljö och budget. Du arbetar tillsammans med din områdeschef och kollegor med att initiera, stödja och leda verksamhetens processer framåt.
Som chef utvecklar du medarbetarnas kompetens och ger dem förutsättningar att vara delaktiga i verksamheten. Du har ett kommunikativt och verksamhetsnära ledarskap vilket skapar förutsättningar för en god arbetsmiljö och en god omsorg för dem vi är till för.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleexamen inom området så som Sociala Omvårdnadsprogrammet, Socionomprogrammet eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har tidigare arbetat som chef och har erfarenhet av att leda och fördela arbete, haft budgetansvar och ansvarat för personalfrågor. Erfarenhet av Hemtjänst är meriterande.
Du har goda kunskaper om gällande lagar och avtal relaterade till uppdraget samt goda ekonomiska kunskaper. Du har erfarenhet av, eller har lätt att ta till dig av relevanta IT-system så som Treserva, PluGo, Personec och Multiaccess.
Du är mål- och resultatorienterad och sätter stort värde på att samarbeta och skapa goda professionella relationer. Som person är du lyhörd och har ett stort engagemang i ditt arbete.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.