Enhetschef till hemtjänsten i Sandviken

Arbetsbeskrivning

Som ledare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Ditt ledarskap präglas av mod, tydlighet och nyfikenhet. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 38 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt satt trivas.

Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda omfattar tre verksamhetsområden så som ordinärt boende, vård- och omsorgsboende och specialenheter. Dessa delar innehåller både äldre- och handikappomsorg. Utöver detta finns stödfunktioner så som ekonomer, handläggarenhet och administrativtstöd.

Inom Omsorgsförvaltningen finns en ledningsgrupp som har till ansvar att arbeta strategiskt och ta beslut om verksamhetens inriktning, arbeta med uppsatta mål och strukturer för verksamheten, uppföljning och utvärdering av mål, förändringsbehov, omvärldsbevakning mm.

Vi söker en engagerad och modig enhetschef till Västra hemtjänsten i Sandviken!

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som enhetschef har du det övergripande ansvaret för personal, arbetsmiljö, budget och kvalitetsarbete. Du ingår i verksamhetsområdet ordinärt boende och du hanterar både strategiska och operativa frågor inom din verksamhet i ett nära samarbete med övriga enhetschefer inom området. Du stärker och motiverar dina medarbetare i det dagliga arbetet.

Vi erbjuder dig möjligheten till ett mångsidigt och meningsfullt arbete med många spännande och roliga arbetsuppgifter som chef och ledare hos oss.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning som tex social omsorg, socionom, sjuksköterskeutbildning med påbyggnad i ledarskap eller inom annat område som kan bedömas som relevant för tjänsten.

Vi ser gärna att Du har erfarenhet av ledarskap inom hemtjänst och erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Vi ser det som självklart att du är insatt i den lagstiftning som styr verksamheten. Datavana är ett krav samt förmåga att snabbt sätta dig in i och arbeta i administrativa system. Då resor förekommer inom kommunen krävs körkort och tillgång till egen bil i tjänsten.
Som ledare är du tydlig och modig, engagerad och målinriktad.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Chefsavtal kommer att tillämpas.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Efter överenskommelse. Urval kommer att ske löpande under ansökningstiden vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
  • Publicerat: 24 februari 2017

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


Enhetschef till Rehab samt Öppen verksamhet med inriktning senior

Enhetschef till Rehab samt Öppen verksamhet med inriktning senior

23 december 2024

20 december 2024

Vårdenhetschef till Psykiatrimottagning Affektiva i Uddevalla

Vårdenhetschef till Psykiatrimottagning Affektiva i Uddevalla

20 december 2024