OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda omfattar tre verksamhetsområden så som ordinärt boende, vård- och omsorgsboende och specialenheter. Dessa delar innehåller både äldre- och handikappomsorg. Utöver detta finns stödfunktioner så som ekonomer, handläggarenhet, administrativt- och personalstöd.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en enhetschef som vill arbeta med utveckling inom hemtjänsten. I ditt uppdrag ingår i huvudsak att ansvara för verksamhet, personal och ekonomi. I arbetet ingår även samverkan med interna och externa samarbetspartner.
Omvärldsbevakning samt förmåga att planera och utveckla arbetet så att verksamheten blir effektiv är andra viktiga ansvarsområden.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har genomgått högskolans sociala omsorgslinje med inriktning mot äldre- och handikappomsorg, sjuksköterskeutbildning med påbyggnad i ledarskapsutbildning eller har annan likvärdig utbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ledarskap inom hemtjänst. Datorvana, god kännedom om SoL och HsL är ett krav, likväl som tillgång till egen bil i tjänsten.
I uppdraget som enhetschef är det viktigt att du har god förmåga att leda och organisera arbetet, att du är lyhörd, närvarande och finns tillgänglig för handledning av dina medarbetare i det löpande arbetet.
Som person är du handlingskraftig, har god samarbetsförmåga samt är stresstålig och flexibel.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69