OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med oss i arbetet med att utveckla Skövdes Hemtjänst?
Verksamheten är förlagd i Södra Ryd. Som chef i Skövde kommun får du chansen att utveckla ditt ledarskap och möjlighet till fortbildning. Du ingår i ett kommunövergripande nätverk av chefer och bidrar till kommunens strategiska utvecklingsarbete.
Vi söker nu en ny enhetschef till hemtjänsten Ryd. I rollen blir du en del av sektor vård och omsorg. Vi erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet präglas av mänskliga värden och vi vill skapa trygghet för de personer som behöver vårt stöd.
Med ett jobb inom Skövde kommun får du möjlighet att påverka, må bra på jobbet och göra karriär. Tillsammans tar vi Skövde framåt!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill vara med och skapa den bästa hemtjänsten utifrån ett personcentrerat förhållningssätt. Tillsammans med dina medarbetare verkar du för att skapa en positiv helhetssyn som genomsyrar hela verksamheten. Vi arbetar aktivt med att utveckla trygghetsskapande välfärdsteknik. Detta innebär att vi söker dig som är positiv till digitalt arbete och har en vilja och förmåga att se förbättringsmöjligheter. Du är underställd avdelningschef och ingår i avdelningens ledningsgrupp med övriga enhetschefer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Leda, planera och organisera verksamheten
• Ansvara för personal- och verksamhetens ekonomi
• Ansvara för kvalitetsutveckling, utvärdering och uppföljning
• Ansvara för god arbetsmiljö
• Ansvara för att lagar och förordningar inom området åtföljs
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk utbildning ex socionom, social omsorg eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten. Du har erfarenhet av personal, ekonomi och verksamhetsansvar och är väl insatt i det lagstiftningsområde som styr vårt verksamhetsområde. Du har god kunskap om social dokumentation och erfarenhet av personalplanering.
Vi förutsätter att du är van vid att arbeta i olika system, har god kunskap i svenska språket och vi meriterar erfarenhet av systematiskt förbättringsarbete.
För att passa i rollen tror vi att du har lätt för att samarbeta, är flexibel och lösningsfokuserad. Vi tror även att du är en trygg person som är tydlig och att du har ett genuint intresse för människor.
Hos oss står individens behov i centrum och det är viktigt att du som person passar in i verksamheten. Detta gör att vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi planerar genomföra intervjuer 8 samt 9 april och kan komma att arbeta med löpande urval under ansökningstiden.
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Biståndsenheten Louise Samuelsson
0500- 498940
HR partner Sofia Myrman
0500-498242
Sektorschef Per Granath
0500-849527
Sektorschef Per Granath
Utvecklingschef Heléne Sandqvist Benjaminsson
SAS- Socialt ansvarig samordnare Katarina Schuurman
Enhetschef Marianne Johansson
0500-49 8528
HR-partner Mirza Zahirovic
0500-49 83 90
HR-partner Annika Hedberg
0500-49 84 49
Enhetschef Vivi-Anne Hultberg Alt
0500-498952