OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid.
Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!
https://karlskoga.se/omkarlskoga
Socialförvaltningen arbetar för att alla medborgare, vid behov ska kunna få det stöd som de i olika situationer kan behöva. Detta görs inom ramen för socialtjänstens uppdrag och olika lagstiftningar samt utifrån socialförvaltningens värdegrund. Det kan gälla hemvård, särskilt boende, råd och stöd till personer med funktionsnedsättning, försörjningsstöd, eller hjälp vid missbruksproblem. Inom förvaltningen finns också kommunens kompetensförsörjningsenhet.
Socialförvaltningen är uppdelad i fem områden Hemvård, vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård, Individ- och familjeomsorg samt området för personer med funktionsnedsättning.
ARBETSUPPGIFTER
Enhetschef till hemvården som vill vara med och utveckla framtidens hemvård.
Du är direkt underställd områdeschef inom hemvård och du ingår i områdets ledningsgrupp där du tillsammans med enhetschefer initierar, stödjer och leder verksamhetens processer.
Du har ansvar för budget, verksamhet och personal enligt överenskommen ansvarsfördelning. Du leder, planerar och utvecklar verksamheten utifrån uppsatta mål samt kommunens och socialförvaltningens värdegrund.
Du ansvarar för att ta fram och analysera resultat samt omvärldsbevaka, och utifrån detta planlägga och genomföra förbättringsarbeten.
Du ingår i hemvårdens ledningsgrupp med dina kollegor, och även där har du ett delat ansvar i förbättringsarbeten som beslutas av områdeschef och förvaltningschef.
Vi erbjuder dig ett stimulerande uppdrag i en verksamhet som hela tiden arbetar för att utvecklas så att vi ska kunna möta morgondagens behov hos framtidens äldre.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleexamen om 180hp inom vård och omsorg, hälso-och sjukvård , socionom eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig.
Du har arbetat i ledande position i något eller några år där du har fått erfarenhet av personal-, ekonomi- och verksamhetsfrågor.
Som person är du trygg, stabil och har en god självkännedom. Du är van att leda, motivera och förse andra med befogenheter som krävs. Ett nära samarbete med dina medarbetare och chefskollegor är viktigt för dig. Vi ser vidare att du samarbetar väl med andra och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt.
Du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska. Vi förutsätter att du har god datavana.
Du gillar att självständigt driva ditt arbete, men agerar utifrån helhetsperspektiv och har lätt för att samarbeta. Du har lätt för att ta initiativ till nya aktiviteter och uppnå resultat. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor men då verksamheten är händelsestyrd trivs du med det och är flexibel, stresstålig och har förmågan att hålla en struktur för att prioritera arbetet på ett effektivt sätt.
B körkort erfordras.
ÖVRIGT
Karlskoga kommun tillhör finskt förvaltningsområde vilket bland annat innebär att vi satsar på att ha finskspråkig personal i våra kärnverksamheter. Vi ser därför gärna sökande som har kunskaper i finska till de verksamheterna.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.