OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Angered är en av Göteborgs tio stadsdelsförvaltningar med drygt 3500 anställda. Här bor ungefär 47 800 personer i en miljö som är en spännande blandning av miljonprogramsområden, småhusbebyggelse och traditionell landsbygd med storslagen natur. Allt detta bara ett stenkast ifrån samhällsservice, kulturutbud och shopping. Angered har ett mycket aktivt föreningsliv och här bor människor med ursprung från ett hundratal olika länder, vilket ger området en spännande och internationell prägel. Stadsdelsförvaltningen driver verksamheter inom förskola, grundskola, individ- och familjeomsorg, kultur och fritid samt social omsorg för funktionsnedsatta och äldre.
Mer information om stadsdelsförvaltningar i Göteborgs Stad hittar du här: www.goteborg.se
ARBETSUPPGIFTER
Individ- och familjeomsorg - Funktionshinder har omkring 620 medarbetare och en budgetomslutning på cirka 850 mkr. Sektorn är indelad i tre områden, Arbetsmarknad/Sysselsättning, Bistånd/Service samt Boende/Personligt stöd.
Tjänsten ligger i området Arbetsmarknad/ Sysselsättning på Dagligverksamhet 1. Enheten består av flera grupper.
Direkt under områdeschef ansvarar Du självständigt för enheten; leder, samordnar, utvecklar och följer upp verksamheten. Du har budget, personal- och verksamhetsansvar.
Du skall tillsammans med medarbetare och ledningsgruppen skapa ett gott samarbete inom IFO-FH. Du tar fram målprogram, verksamhetsplaner och är delaktig i en ständig kvalitetsutveckling av alla verksamheter inom IFO-FH.
Du ingår i en ledningsgrupp med sju enhetschefer med ansvar för tre enheter för ekonomiskt bistånd och en utförarandeenhet samt tre enheter för dagligverksamhet.
Vårt utvecklingsarbete ställer stora krav på dig som chef men ger samtidigt stora möjligheter till personlig utveckling. Vi söker dig med god initiativförmåga och handlingskraft.
Daglig verksamhet i Angered står inför ett stort och intressant förändringsarbete!
Vi ska skapa en ännu mer kvalitativ och utvecklande verksamhet med stort brukarinflytande samt med specialisering av våra befintliga enheter.
KVALIFIKATIONER
Högskoleutbildning som bedöms relevant för området. Erfarenhet av arbete med personer med en intellektuell funktionsnedsättning samt daglig verksamhet. Du ska även ha erfarenheter som arbetsledare. Arbetet förutsätter flexibilitet och förmåga till initiativ. Tydlighet och helhetssyn är viktigt. Erfarenhet av kvalitetsutvecklingsarbete är en merit.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Du ska i dialog med övriga inom området, sektorn och stadsdelsförvaltningen säkerställa en kvalitativ service till brukarna.
Vi söker dig som har goda ledaregenskaper, är lyhörd, kan engagera och samtidigt kunna se och skapa nya möjligheter. Du ska ha förmåga att se helheten i organisationen och kunna stimulera medarbetarna. Du är en tydlig och god kommunikatör som har lätt för att samarbeta samt är flexibel och ser möjligheter istället för hinder. Du är handlingskraftig och självständig och kan skapa teamkänsla samt ett gott arbetsklimat. Erfarenhet från verksamhetsområdet funktionshinder är nödvändigt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
I rekryteringsprocessen vill vi ta tillvara de kvaliteter som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald kan tillföra våra verksamheter.
Krav på arbetslivserfarenhet: Några års chefserfarenhet och kunskaper inom funktionshinder krävs.
B-körkort.