OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är det dig vi söker?
Vi inom vård- och omsorgsförvaltningen söker dig med positiv energi och som trivs med att vara en del av en gemenskap och att arbeta med en bredd av arbetsuppgifter. Du kommer att leda en arbetsgrupp som präglas av stor öppenhet och hög laganda där vi samarbetar och ser möjligheter istället för hinder. Kanslienheten är en del av förvaltningens centrala stödfunktioner och består av ett team engagerade medarbetare med olika funktioner. Enheten består idag av ekonomiadministratörer, digitaliseringsutvecklare och en nämndssekreterare.
Vad innebär jobbet för dig?
Tillsammans med dina medarbetare hittar du vägar och arbetssätt för att utveckla verksamheten för att möta framtiden. Dina närmaste kollegor arbetar som chefer för, bistånds-, bemannings och kostenhet. Du rapporterar närmast till verksamhetschef.
Kvalifikationer som krävs för tjänsten
För att lyckas i denna tjänst behöver du ha relevant högskoleutbildning inom exempelvis ledarskap, eller personal och arbetsliv. Alternativt relevanta högskolekurser i kombination med arbetslivserfarenhet från tidigare chefsposition eller erfarenhet av ledarskap.
Du har erfarenhet av arbete inom administration samt har arbetat som chef och ledare med budget- och personalansvar.
Du behöver ha körkort B och du behöver kunna uttrycka dig tydligt i tal och skrift på svenska.
Meriterande för tjänsten
Det är meriterande om du har vana att arbeta med system för verksamhetsstöd, exempelvis Heroma, Visma, Procapita samt system för uppföljning och statistik.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med uppdrag, projekt och förändringsarbete. Vi ser det även meriterande om du har ett genuint intresse för teknik, system och upphandlingar samt kunskap och erfarenheter av kansliverksamhet.
Personliga egenskaper
Arbetet innebär många kontaktytor så det är viktigt att du har en god kommunikations- och samarbetsförmåga och kan upprätthålla goda relationer med både interna och externa samarbetspartners.
För att lyckas i rollen är du tydlig och lyhörd i ditt ledarskap samt har förmåga att skapa trygghet och motivera medarbetare att arbeta utifrån verksamhetens och den enskildes behov.
Du har ett ekonomiskt förhållningssätt och en god förmåga att prioritera och organisera. Då verksamheten är under ständig utveckling och förnyelse söker vi efter en person som är flexibel och självgående med god organisationsförmåga.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Det här får du av oss!
Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagstillägg. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss.
I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun.
Anställningsform
Anställningsform: Vikariat 1 år, med möjlighet till fast anställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Antal platser: 1
Upplysningar
Tf Verksamhetschef/Enhetschef, kanslienheten: Lisa Eriksson 0240-868 55
Ledarna, via kommunens växel 0240-860 00
Vision, via kommunens växel 0240-860 00
Kommunal, via kommunens växel 0240-860 00
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 11 oktober. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare