OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens cirka 42 000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice, vacker natur, ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet.
Lerums kommuns kundcenter, KomIn, ger service till invånare, företag, besökare och kunder till kommunen. KomIn, fungerar som ”en väg in” till kommunen med målsättningen att våra kunder ska få hjälp med sitt ärende i första kontakten med kommunen. I enheten ingår även kommunens budget- och skuldrådgivning. Enheten är ung men har på kort tid gjort sig till en positiv självklarhet för både invånare och medarbetare i förvaltningen. I Sveriges kommuner- och landstings servicemätning med 150 deltagande kommuner placerade sig KomIn på femte plats vad gäller service och bemötande, något vi är väldigt stolta över!
ARBETSUPPGIFTER
Ditt uppdrag som chef för KomIn är av både strategisk och operativ karaktär. Tillsammans med medarbetare och verksamheterna utvecklar du kommunens hantering av ärenden. Du ansvarar för den dagliga driften inklusive bemanning och har både personal- och ekonomiansvar. I arbetet ingår även att regelbundet följa upp och redovisa KomIns uppdrag och utveckling samt föra dialog med olika kundgrupper. Fokus i uppdraget kommer vara att bibehålla det goda arbete KomIn genomför, men också att förädla verksamheten.
För att kunna leda KomIn i rätt riktning är det en framgångsfaktor att arbeta i verksamheten en del av din arbetstid. Du kommer också vara involverad i förvaltningsgemensam utveckling i nära dialog med kärnverksamheterna.
Alla kommunens verksamheter är uppdragsgivare. En viktig uppgift blir att skapa arbetssätt för att återkoppla till alla kommunens verksamheter så att deras kundmöten och verksamheter utvecklas genom kundcenters kunskap.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett stort samhällsintresse med erfarenhet av kommunal verksamhet, och som vill arbeta med att förbättra service för invånare eller kunder. Du har förståelse för att verksamheten finns till för invånarens behov, och är en trygg ledare. Vem är du? Vi tror att du:
• Har chefserfarenhet av att organisera och leda en komplex verksamhet
• Har en akademisk examen, gärna med inriktning mot offentlig verksamhet
• Styr och leder mot tydliga mål och mätbara resultat med kundens fokus i centrum
• Har god förmåga att samarbeta och skapa förtroendefulla relationer
• Är kommunikativ och kan representera verksamheten på ett bra sätt
• Är en stabil och utvecklingsinriktad ledare
Intervjuer kommer hållas under v. 34.
ÖVRIGT