Enhetschef till kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Norrköpings kommuns målsättning är att det i alla lägen ska vara både trevligt, snabbt och enkelt för invånare, besökare och företag att ta en kontakt med kommunen. Norrköpings kommuns kontaktcenter är vårt gemensamma ansikte utåt och entrén in till kommunen. Vi bidrar till att göra kommunen öppen, synlig, tydlig och begriplig. Med gott bemötande skall vi bidra till att gör Norrköpingsbornas vardag enklare. Inom kontaktcenter samlar vi  också på oss en mängd viktig fakta och statistik som sedan används i kommunens utvecklingsarbete. 

Vårt gemensamma kommunikationsarbete ska signalera att vi är en proaktiv organisation som erbjuder en god service och ett gott bemötande som står för trovärdighet och tillgänglighet. 

Kommunikationsavdelningen inom kommunstyrelsens kontor består av en kommunikationsenhet som ansvarar för övergripande kommunikation och besöksnäring och kontaktcenter som ansvarar för den kommungemensamma kontakten till kommunen. 

Vi på kontaktcenter levererar dagligen bra service och Sveriges bästa bemötande! Vill du bli en del av oss, vi är ett grymt gäng på Sveriges trevligaste arbetsplats. 

ARBETSBESKRIVNING

Ditt uppdrag som enhetschef innebär att leda och utveckla verksamheten och bygga vårt gemensamma varumärke med fortsatt hög kundnöjdhet i samverkan med kommunorganisationen. 

Du agerar frontfigur, inspirerar och skapar aktivt goda förutsättningar för medarbetarna att arbeta med kundresor, leveranskvalitet och processmål för att uppnå högsta kundnöjdhet.

Du har en god vana för uppföljning och att kunna hantera mätningar och resultatanalys. 

Du har personalansvar för en större personalgrupp, ekonomiansvar och arbetsmiljöansvar och du leder arbetet på ett tydligt och långsiktigt sätt mot hög kvalitet, högt kunskapsfokus och god måluppfyllelse. Du arbetar på ett sätt där du visar tillit till dina medarbetare och är både lyhörd och stöttande. 

Din närmaste chef är kommunikationsdirektör och du ingår i en professionell och drivande chefsgrupp med andra enhetschefer. 

DIN PROFIL

Vi söker dig som är har relevant akademisk utbildning inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, kommunikation eller annan utbildning, erfarenhet som arbetsgivaren finner lämplig. 

Du har tidigare erfarenhet från att arbeta i en ledande roll med ärenden av hög komplexitet, gärna inom kundtjänst- eller kundservicebranschen. Det är meriterande om du har arbetat inom offentlig sektor och i en politiskt styrd organisation. 

Du har en pedagogisk förmåga och en coachande ledarstil, du arbetar tillitsbaserat för att skapa tillhörighet, engagemang och motivation hos medarbetarna.

Du ser utveckling som en naturlig del för att uppnå smartare tjänster, nöjdare kommuninvånare och effektivare verksamhet och trivs med och drivs av ständigt förbättringsarbete. Du är en utvecklingsintresserad lagspelare med ett engagemang för god samhällsservice och att utnyttja digitaliseringens möjligheter. 

Du är en god kommunikatör som skapar förtroende och goda samarbeten såväl internt som externt. Som person är du målmedveten med en stark drivkraft att genomföra beslutade aktiviteter. Du har god förmåga att bygga relationer med media och hantera medial exponering. 

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN 

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. 

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta kommunikationsdirektör Louise Flygt, 011-15 68 71 eller rekryteringsspecialist Katarina Nyqvist, 011-15 30 10. 

Vi gör urval löpande men vi vill ha din ansökan senast den 28 mars.

 

 


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2022
  • Ansök senast: 28 mars 2022

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024