OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en ambitiös, nyfiken och modig enhetschef med uppdraget att bygga upp en helt ny verksamhet i ett kommunövergripande kontaktcenter. Är det dig vi letar efter?
"För den chef som vi rekryterar in i den här rollen väntar ett spännande uppdrag, där man får utforma en helt ny nivå av service för våra invånare, företagare och organisationer. Du får vara med från början och skapa ett eget team tillsammans med kommunens olika verksamheter. Det här är en efterlängtad rekrytering och vi är så redo för nästa steg på denna utvecklingsresa." - Elma Pasalic Östborg, kommunikationschef.
Kontaktcenter kommer att vara ingången för inkommande kontakter och ärenden till hela kommunen. I takt med att allt fler kommunala tjänster digitaliseras ökar kunskapsklyftorna kring digitala verktyg. Behovet av stöd för att nyttja dessa tjänster ökar och kontaktcenter blir också en viktig funktion för att tillgodose dessa behov.
Kontaktcenter kommer att bli en egen organisatorisk enhet under kommunikationsavdelningen i Kristinehamns kommun. Kommunikationsavdelningen ansvarar för hela organisationens interna och externa kommunikation. Arbetet leds av kommunikationschef och avdelningen driver övergripande externa och interna kommunikationsaktiviteter, stödjer verksamheten i kommunikationsfrågor och arbetar operativt med löpande kommunikationsuppgifter.
Kommunikationsavdelningen är en del av kommunledningsförvaltningen som är kommunstyrelsens förvaltning. Vi har den övergripande uppgiften att stödja kommunstyrelsen samt att verkställa och följa upp beslut.
ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef över kontaktcenter kommer du att se till att utifrån medborgarens behov, tillhandahålla service och vägledning på lika villkor, med hög tillgänglighet, professionellt bemötande och bred kompetens till kommunens medborgare, det vill säga privatpersoner, företag och organisationer. Du kommer att leda och fördela arbetet samt ansvara för utveckling av styrningen och samordningen av kommunens kontakt- och ärendehantering. Du kommer att ha hand om cirka sex medarbetare och ha möjlighet att vara med och forma den nya verksamheten.
I tjänsten ingår följande:
• att bygga upp ett välfungerande kontaktcenter i Kristinehamns kommun
• att ha personal-, budget- och verksamhetsansvar
• att vara en operativ chef med nära ledarskap som främjar engagemang och delaktighet tillsammans med medarbetarna och de verksamheter som berörs
• att driva digitalt verksamhetsutvecklingsarbete avseende kvalitet, service/bemötande såväl som utveckling av Kontaktcenters uppdrag gentemot förvaltningarna
• att säkerställa effektiv resursanvändning med fokus på kund
• att ha hand om daglig drift och bemanning
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk examen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig för tjänsten. Några års dokumenterad erfarenhet av ledarskap med personal- och budgetansvar. Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av service och arbete med kundfokus, gärna från kundtjänst samt relevant utbildning inom området.
Rollen som enhetschef förutsätter en god förmåga att bygga nätverk över organisationsgränser och skapa goda, värdeskapande relationer. Vi ser gärna att du har en god förmåga att omsätta behov till verksamhetsnytta och förståelse för hur god service ska organiseras och levereras. Som person är du kommunikativ, utvecklings- samt lösningsfokuserad. Du har en god analytisk förmåga utifrån ett helhetsperspektiv och är inte rädd för att ta egna initiativ eller arbeta i en organisation under förändring.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.
Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.
Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Efter ansökningstidens slut kommer intressanta kandidater att kontaktas för intervju och samtliga sökanden kommer att få återkoppling. Rekryteringstester kan komma att bli aktuellt.
Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.