Enhetschef till kostenheten

Arbetsbeskrivning

I Lysekils kommun arbetar vi för att vara en hållbar och attraktiv kommun året runt, som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Du som arbetar här gör en viktig skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Vi är idag 1400 kollegor som utvecklar våra verksamheter och ger 14 400 invånare, 1 600 företag och 100 föreningar bästa möjliga service och förutsättningar att bo, leva och verka i Lysekil. Det är vi stolta över.


Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära både havet och bergen – här finns möjlighet till såväl eftertanke som äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på Lysekils kommun - https://lysekil.se/.




Beskrivning
Vill du bli en del av Lysekils kommun och bidra till att skapa fantastiska måltidsupplevelser och arbetsglädje?

Nu söker vi en tillitsfull ledare som har kompetens och driv att tillsammans med sina medarbetare ge barn, ungdomar och äldre den bästa måltidsupplevelsen! Här kan du förvänta dig ett spännande, givande och utvecklande arbete.

Kostenheten är en del av Serviceavdelningen där även lokalvårdsenheten ingår. Avdelningen ingår tillsammans med andra verksamheter i samhällsbyggnadsförvaltningen. Du kommer att ingå i avdelningens ledningsgrupp och vara direkt underställd avdelningschef. Din arbetsgrupp består av 2 samordnare och 30 medarbetare. Du samarbetar väldigt mycket med den andra kostchefen då ni tillsammans ansvarar för bemanning och kostens ledningslinje. I ledningsgruppen för service ingår även lokalvårdschef, verksamhetsutvecklare samt ekonomiadministratör. Enheten består av 16 kök fördelat på mottagningskök och tillagningskök. Köken är geografiskt fördelade över hela kommunen. 

Avdelningen strävar efter att genom mycket arbetsglädje förmedla service i världsklass, genuint värdskap med kundens behov i fokus. Vi är måna om att du ska må bra och erbjuder flexibel arbetstid, möjlighet till distansarbete, friskvårdsbidrag, kompetensutveckling, möjlighet till semesterväxling och en fantastisk plats arbeta på.

I Lysekils kommun skapar vi förutsättningar för engagemang, kreativitet och att du som medarbetare känner dig trygg i ditt arbete. Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Tillsammans är vi Lysekils kommun!

 

Arbetsuppgifter
I din roll som enhetschef för kost bär du aktivt en inspirerande roll i kommunen som helhet och tillsammans med dina medarbetare arbetar ni proaktivt och strategiskt samtidigt som ni dagligen levererar en högklassig service och goda måltidsupplevelser.

Uppdraget är varierande med hög potential för utveckling. Ni arbetar i samverkan med övriga förvaltningar där måltiden är en viktig del i verksamheten. 

Du har personal, budget, verksamhet och arbetsmiljöansvar med tillhörande administrativa arbetsuppgifter. Du kan komma att medverka i livsmedelsupphandlingar och vara en drivande part i det arbetet.

Tillsammans med medarbetarna arbetar ni med klimatmål, verksamhetsutveckling och budget i balans. 

 

Kvalifikationer
Du ska ha en strategisk ledningsförmåga och operativ förståelse samt förmåga att skifta mellan båda perspektiven är nödvändig för att nå framgång i rollen.

Då verksamheten är personal- och händelsestyrd trivs du med att ha många arbetsuppgifter igång samtidigt och har förmågan att hålla en struktur utifrån fattade beslut för att prioritera arbetet på ett effektivt sätt. För att lyckas i uppdraget krävs det att du är kund och gästorienterad och har lätt för att behålla och skapa nya kontakter.

Som person är ska du vara handlingskraftig och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Ditt ledarskap är tydligt och du har förmåga att skapa goda relationer och engagerade medarbetare. Du är lösningsfokuserad och har ett positivt förhållningssätt som du kan förmedla till kollegor och medarbetare. Genom ditt inkluderande och tillitsbaserande ledarskap bidrar du till stort engagemang för förändring och utveckling hos dina medarbetare. I förändringsarbete kombinerar du driv och tålamod för att skapa energi och engagemang i verksamheten.

Som person är du trygg, stabil, prestigelös och har god självkännedom. Du ska ha lätt för att ta initiativ till nya aktiviteter för att nå uppsatta mål.

Krav är att du har god erfarenhet av personalledning eller universitets-/högskoleutbildning inom området eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Meriterande om du har påbyggnadsutbildningar inom ledarskap eller utbildning inom andra områden som anses relevanta.

 

Villkor
B-körkort krävs. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi ser fram emot din ansökan! 

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.


Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Trafikplanerare Helena Hartzell
08-5782 92 55
miljö- och trafikchef Göran Norlin
08-5782 97 80
Trafikingenjör Leif Svärdsén
08-5782 9229
Vision Gabriella Engström
08-5782 96 15
Miljöchef Mikael Boman
0157-430262
Vision Carina Ericsson
0157-430261
Miljöinspektör Chatarina Holmström
0157-430266
Rekryteringskonsult Sara Rydberg-Nilsson
070-554 61 87
SACO Sophia Norrman Winter
08-5782 92 02
SKTF Börje Buss
08-5782 94 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Samhällsbyggnadsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2023
  • Ansök senast: 25 oktober 2023

Besöksadress

Marknadsgränd 2
None

Postadress

Tyresö kommun
Tyresö, 13581

Liknande jobb


4 december 2024

4 december 2024