Enhetschef till kostenheten

Arbetsbeskrivning

I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.


Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se http://www.livetilysekil.se/ får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut. 


Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Beskrivning
Vill du sätta Lysekils kommuns kostenhet på den offentliga gastronomins stjärnhimmel!

Nu söker vi en tillitsfull ledare som har kompetens och driv att tillsammans med dina medarbetare ge barn, ungdomar och äldre den bästa måltidsupplevelsen? Här kan du förvänta dig ett spännande och utvecklande arbete med många utmaningar.

Kostenheten ingår i Serviceavdelningen som också ansvarar för städ enheten och kommunens tjänstefordon. Serviceavdelningen ingår tillsammans med andra verksamheter i samhällsbyggnadsförvaltningen. Du kommer att ingå i avdelningens ledningsgrupp och vara direkt underställd avdelningschef. Din arbetsgrupp består av 2 samordnare och 44 medarbetare. Du samarbetar med enhetschefen för städ och kommer få tillgång till stöd av det administrativa teamet och från verksamhetsutvecklare. Enheten består av 19 kök fördelat på ett centralkök, mottagningskök och produktionskök. Köken är geografiskt fördelade över hela kommunen. 

Avdelningen strävar efter god service, gott värdskap med kundens behov i fokus.

Vi är måna om att du ska må bra och erbjuder flexibel arbetstid, möjlighet till distansarbete, friskvårdsbidrag, kompetensutveckling, möjlighet till semesterväxling och en fantastisk plats arbeta på.

I Lysekils kommun skapar vi förutsättningar för engagemang, kreativitet och att du som medarbetare känner dig trygg i ditt arbete.

Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Tillsammans är vi Lysekils kommun!

 

Arbetsuppgifter
I din roll som enhetschef för kostenheten tar Du ett helhetsgrepp för goda värden för de vi är till för. Du bär en aktiv och inspirerande roll i kommunen som helhet och tillsammans med dina medarbetare arbetar ni proaktivt och strategiskt samtidigt som ni dagligen levererar en högklassig service och goda måltidsupplevelser.

Uppdraget är varierande och det finns utmaningar i att utveckla för att nå målen. Ni arbetar i samverkan med övriga förvaltningar där måltiden är en viktig del i verksamheten. 

Du har personal, budget, verksamhet och arbetsmiljöansvar med tillhörande administrativa arbetsuppgifter. Du kommer också medverka i livsmedelsupphandlingar och vara en drivande part i det arbetet.

Tillsammans med medarbetarna arbetar ni med klimatmål, verksamhetsutveckling och budget följsamhet. 

 

Kvalifikationer
Att du har ett genuint intresse och en förståelse för verksamhetsområdet anser vi är avgörande för att skapa förtroende och goda resultat. Du ska ha en strategisk ledningsförmåga och operativ förståelse samt förmåga att skifta mellan båda perspektiven är nödvändig för att nå framgång i rollen.

Då verksamheten är personal och händelsestyrd trivs du med att ha många arbetsuppgifter igång samtidigt och har förmågan att hålla en struktur utifrån fattade beslut för att prioritera arbetet på ett effektivt sätt. För att lyckas i uppdraget krävs det att du är kund och gästorienterad och har lätt för att behålla och skapa nya kontakter.

Som person är ska du vara handlingskraftig och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Ditt ledarskap är tydligt och du har förmåga att skapa goda relationer och engagerade medarbetare. Du är lösningsfokuserad och har ett positivt förhållningssätt som du kan förmedla till kollegor och medarbetare. Genom ditt inkluderande och tillitsbaserande ledarskap bidrar du till stort engagemang för förändring och utveckling hos dina medarbetare. 

Som person är du trygg, stabil, prestigelös och har god självkännedom. Du ska ha lätt för att ta initiativ till nya aktiviteter för att uppnå resultat och nå uppsatta mål.

I förändringsarbete kombinerar du driv och tålamod för att skapa energi och engagemang i verksamheten.

Meriterande om du har påbyggnadsutbildningar inom specialkost, vegetarisk matlagning och hållbarhet. God erfarenhet av personalledning inom storkök och/eller restaurang. Du ska ha goda grundkunskaper kring gällande lagar och regler.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Villkor
B-körkort krävs

 

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Trafikplanerare Helena Hartzell
08-5782 92 55
miljö- och trafikchef Göran Norlin
08-5782 97 80
Trafikingenjör Leif Svärdsén
08-5782 9229
Vision Gabriella Engström
08-5782 96 15
Miljöchef Mikael Boman
0157-430262
Vision Carina Ericsson
0157-430261
Miljöinspektör Chatarina Holmström
0157-430266
Rekryteringskonsult Sara Rydberg-Nilsson
070-554 61 87
SACO Sophia Norrman Winter
08-5782 92 02
SKTF Börje Buss
08-5782 94 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Samhällsbyggnadsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juli 2022
  • Ansök senast: 31 augusti 2022

Besöksadress

Marknadsgränd 2
None

Postadress

Tyresö kommun
Tyresö, 13581

Liknande jobb


4 december 2024

4 december 2024