Enhetschef till kund i Gävle för omgående start!

Enhetschef till kund i Gävle för omgående start!

Arbetsbeskrivning

Har du minst fem (5) års erfarenhet av verksamhet, personalledning samt budgetarbete på strategisk nivå? Har du dessutom en högskoleutbildning inom lämpligt område? Då kan du vara personen vi söker!

Om uppdraget

Vår kund i Gävle söker nu en enhetschef för omgående start på heltid. Uppdraget kommer att pågå under 4-6 månader, med goda möjligheter till förlängning.

Som enhetschef har du det övergripande ansvaret för att leda, utveckla och effektivisera enheten och dess verksamheter. Du förväntas ha ett strategiskt ansvar och fokus. Du är ansvarig inom enheten avseende medarbetare och ekonomi. Du leder, fördelar, utvecklar och skapar förutsättningar för medarbetarskapet, samt skapar öppenhet i arbetsklimat och arbetssätt. Du säkerställer en effektiv resursanvändning på enhetsnivå inom kontoret. I ditt uppdrag ansvarar du för enhetens ekonomiska ramar med budget och löpande uppföljningar. Du leder enhetens verksamhet samt dess medarbetare

Genom ett utåtriktat arbete och aktivt deltagande företräder du verksamheten och i vissa fall kontoret externt, och samarbetar med viktiga aktörer inom kommunkoncernen och utanför koncernen. Du håller dig välorienterad om omvärldsutveckling av betydelse för den egna enheten och verksamhetsområdet.

Du rapporterar till verksamhetschef inom Administrativt stöd och ingår i verksamhetens ledningsgrupp.

Dina arbetsuppgifter

Som enhetschef kommer du vara chef över Receptioner/Intern service, IT administration och Informationshantering (Dataskydd/Informationssäkerhet/Arkiv och Diarium). 16 anställda. Du förväntas skapa nya gemensamma rutiner runt hanteringen av IT administration inom sektorn och få till samarbetet med Systemförvaltarna i organisationen. Bygga upp arbetet och hanteringen och rutiner runt Diarium, arkiv och Datsskyddsarbetet samt informationssäkerhet. Utveckla våra receptioner och Internservice i de större gemensamma kontorshus vi har inom sektorn. Vi jobbar med tjänstedesign som arbetsmodell vilket innebär att vi frågar våra kunder om deras behov när vi utvecklar våra tjänster för att vi ska erbjuda rätt tjänster.

Arbetet kommer att ske i nära samarbete med andra enhetschefer, medarbetare och verksamhetschef. Du behöver ha kontakt med våra interna kunder och dess chefer för att utveckla tjänster som är behovsstyrda utifrån kärnverksamheten.

Dina kvalifikationer

- Högskoleexamen inom lämpligt område.
- Minst fem (5) års erfarenhet av verksamhet, personalledning samt budgetarbete på strategisk nivå gärna inom området administration.
- Kunskap om/erfarenhet från offentlig sektor och politiskt styrda organisationer och offentlig administration.
- Mycket goda kunskaper inom Officepaketet.
- Mycket goda kunskaper inom det svenska språket, både i tal och skrift.
- Meriterande om du har erfarenhet av Agresso och Personec, men inget krav.


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2021
  • Ansök senast: 25 maj 2021

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


17 december 2024

16 december 2024