OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det ska vara enkelt och tryggt att starta och driva företag. Vi på Bolagsverket registrerar när företagen startar och gör ändringar. Informationen om företagen gör vi tillgänglig så att den skapar värde för samhället och vi strävar efter att informationen ska flöda fritt och gynna näringslivet.
Bolagsverket står inför en spännande förflyttning där vi tar tillvara på digitaliseringens möjligheter.
Vi är ungefär 550 medarbetare och vi sitter i samma lokal i centrala Sundsvall. Att vi sitter tillsammans gör att vi får ett smidigt samarbete i vardagen. Sundsvall är en stark it-region med flera myndigheter som vi samarbetar med.
Våra värdeord är viktiga för oss: kompetens, engagemang och kundnytta. De beskriver hur vi vill vara mot varandra och mot våra kunder. Vi vill att du ska trivas här.
Läs mer om våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.
ARBETSUPPGIFTER
Är du en inkluderande ledare med god kommunikativ förmåga?
Vi söker nu en enhetschef till Kundmötesenheten. Enheten ingår i Kundmötesavdelningen och ansvarar i huvudsak för att samordna och utveckla kundernas hela upplevelse i mötet med Bolagsverket. Vi utvecklar även befintliga och nya digitala kanaler inom ramen för avdelningens ansvar.
Vi erbjuder dig ett arbete där du kommer att leda det strategiska och operativa arbetet, du samordnar och utvecklar enhetens uppdrag. I uppdraget ingår även att skapa goda förutsättningar för samverkan samt att kommunicera och företräda enheten, både internt och externt. Andra ansvarsområden är:
• Resultat- och budgetansvar samt personalansvar för ca 10 medarbetare.
• Huvudsakligt ansvar för utveckling av nationella och internationella samarbeten, samt deltagande i dessa.
• Samverka, ha helhetsperspektiv och bidra till avdelningens strategiska utveckling.
• Tillsammans med medarbetare driva och samordna verksamheten mot uppsatta mål.
• I samverkam med andra arbeta med Bolagsverkets erbjudande till våra kunder så att kontakten blir effektiv och trygg samt se till att Bolagsverket använder rätt kanaler för verkets kundmöten. I detta ingår förberedande utforskade arbete och analyser i samverkan med andra viktiga aktörer.
Enhetschefen är direkt underställd avdelningschef och ingår i kundmötesavdelningens ledningsgrupp
KVALIFIKATIONER
Du har för tjänsten relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har även flerårig chefserfarenhet där personal-, resultat och budgetansvar har ingått. Har du aktuell utbildning inom digitalisering, ledarskap, verksamhetsutveckling med stöd av it är det meriterande.
Det är en fördel om du har lett eller samordnat digital transformation och om du har erfarenhet av agilt arbetssätt.
Som ledare är du tydlig och närvarande med ett positivt förhållningssätt. Du är engagerad och utövar ett tillitsbaserat ledarskap och skapar handlingsutrymme och förutsättningar för dina medarbetare att uppnå ett gott självledarskap.
Du förväntas ha lätt för att se möjligheter och motiveras av att arbeta med utveckling och förändring. Du har god strategisk förmåga ser helheter och tar hänsyn till de större perspektivet och hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.
Vidare är du en god kommunikatör och har lätt för att kommunicera på svenska och engelska. Du är duktig på att skapa och vårda relationer och ser nyttan med nätverk och samverkan.
Välkommen att bidra till Bolagsverkets fortsatta utveckling!
ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV.
Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Samverkansenheten Annika Follin
060-18 41 02
Enhetschef kommunikationsenheten Eva Beckman
060-18 45 59
Enhetschef för digital tjänstedesign Aastrup Kristin
060-184662