OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Statens servicecenters Supportavdelning inom Division Myndighetsservice är placerad i Östersund och består av cirka 40 medarbetare. Vår avdelning arbetar idag med kundservice inom våra tjänster lön och ekonomi. Vi bemannar även myndighetens växel.
Vi behöver nu förstärka med en enhetschef som kommer ansvara för enhet 1 som arbetar med 1:a linjens support och växel. Vi är inne i en digitaliseringsresa mot att hantera våra kundmöten mer digitalt. Motiveras du av att förädla kundupplevelsen, har vana att leda och motivera andra samt trivs i en miljö som ständigt utvecklas? Tycker du att omväxling förnöjer och ser dig själv i en roll där du får möjlighet att utveckla effektiva arbetssätt samtidigt som du arbetar med att coacha på kundmöten? Då kan detta vara något för dig!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som enhetschef kommer du att leda, planera, samordna och utveckla din enhet. Du har personal-, budget-, resultatansvar och ansvarar för att din enhet når de mål som är uppsatta. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp där du aktivt bidrar till utveckling av avdelningens verksamhet. Du coachar dina medarbetare och arbetar med ständiga förbättringar.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen
• Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning/kompetens
• Minst 3 års erfarenhet från support- eller kundserviceverksamhet med digitala verktyg
• Erfarenhet från förändringsledning och effektiviseringsarbete
• Flerårig erfarenhet som chef med personal- och verksamhetsansvar
Dessutom är det meriterande om du:
• Har erfarenhet av uppföljning och coachning inom support- eller kundserviceverksamhet
• Har erfarenhet från offentlig verksamhet
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att bidra till ett gott samarbete och skapa förtroende med såväl dina kollegor, kunder som externa aktörer
• Att ge god service, internt och externt
• Att kunna strukturera och prioritera ditt arbete
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
• Att skapa goda förutsättningar för dina medarbetare genom att engagera, återkoppla och skapa delaktighet
Övrigt
Anställningen är en tillsvidareanställning på 100 %
Anställningen är placerad i Östersund.
Vi tillämpar sex månaders provanställning
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste därför vara svensk medborgare men får gärna ha utländsk bakgrund.
Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev där du berättar varför du söker denna tjänst senast den 6 januari 2021.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.