Enhetschef till Kundservice i Hållbarhetsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

X-trafik är en avdelning i Hållbarhetsförvaltningen inom Region Gävleborg som är kollektivtrafikmyndighet i Gävleborgs län. Vi organiserar den regionala kollektivtrafiken, bedriver beställningscentral för sjukresor, färdtjänst och riksfärdtjänst samt är även färdtjänstmyndighet för fem av länets tio kommuner. Vi brinner för vårt uppdrag som innebär att utveckla och samordna all sorts kollektivtrafik för så många människor som möjligt– för en hållbar framtid.
X-trafik, med totalt ca 60 glada, kompetenta medarbetare, är organiserad i fyra enheter som består av Trafikutveckling, Marknad & Försäljning, Serviceresor samt Kundservice.
Vårt fokus är alltid på kunden och våra värderingar bygger på respekt och ödmjukhet, öppenhet och ärlighet samt professionalism och ansvar
Vårt kontor ligger i Söderhamn, en skärgårdskommun i det vackra Hälsingland.
Välkommen till oss!


ARBETSUPPGIFTER
Vår nuvarande chef för enheten Kundservice går vidare till nya uppdrag och vi söker nu en efterträdare som delar våra värderingar och vill fortsätta leda och utveckla enheten och dess
16 engagerade och kunniga medarbetare.
Ditt ansvarsområde som kundservicechef omfattar all verksamhet inom enheten, d v s trafikupplysning/kundtjänst, kundvård, biljettadministration, färdbeviskontroll och ombordsystem. Till din hjälp har du två sakkunniga teamledare.

Du kommer att ingå i ledningsgruppen och har eget budgetansvar. Ditt uppdrag blir även att i samarbete med medarbetarna upprätta mål för enheten samt planera, leda och följa upp arbetet så att målen uppnås.
Du rapporterar till avdelningschefen som du är direkt underställd.
I arbetet ingår ett nära samarbete med övriga enheter i avdelningen, med trafikföretag samt övriga samarbetspartners.


KVALIFIKATIONER
För att du ska trivas i din roll som enhetschef på Kundservice behöver du vara van att samarbeta och interagera med andra grupper, ha en hög social kompetens och en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.

Erfarenhet av ledarskap är meriterande och eftersom du är prestigelös och lyhörd värdesätter du samverkan och dialog samtidigt som du är tydlig i din kommunikation. Du kan peppa och coacha dina medarbetare och du har en gladlynt läggning med en stor portion humor. För att lyckas som kundservicechef behöver du även vara flexibel och anpassningsbar, då du snabbt kan behöva förhålla dig till nya förutsättningar som uppstått genom yttre omständigheter. Vi arbetar i en politiskt styrd organisation och du förstår redan eller har lätt att förstå vad det innebär att jobba i en offentlig verksamhet.
Du har självklart goda datakunskaper och kan lätt sätta dig in i nya system och IT-lösningar.


ÖVRIGT
Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.

Vi erbjuder hög kvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling som tillsammans ökar attraktionskraften för vår region.

Vi ger människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.

Med cirka 6 650 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!
-----------------------------------------------------------
Region Gävleborg använder sig av e-rekrytering.
Uppgifterna sparas enligt personuppgiftslagen (PUL) och du behöver inte fylla i dem igen om du ska söka ett jobb hos oss vid ett senare tillfälle. Däremot kan du enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill.

Alla dina ansökningar sparas under din egen inloggning på www.offentligajobb.se där du även når ditt CV. Givetvis är det bara behörig personal som kan komma åt dina uppgifter.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden

Kontaktpersoner på detta företaget

Andreas Eriksson, Avdelningschef
0270-741 35, 070-698 15 66
Göran Unger, Avdelningschef
070-332 63 76
Andréas Eriksson, Enhetschef
0270-741 35, 070-698 15 66
Peter Kollin, Hållbarhetsdirektör
072-207 53 43
Hanna Höghielm, tf Hållbarhetsdirektör
026-15 83 09
Helena Eklind, Teamledare
0270-741 55, 072-513 21 01
Jenny Bergström, Enhetschef
070-228 75 34, 0270-741 24
Hanna Höghielm, Hållbarhetsdirektör
026-15 83 09
Emma Mårtensson, Tf avdelningschef
026-53 11 81
Camilla Larssen, Folkhälsoutvecklare
026-27 92 77

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Gävleborg, Hållbarhetsnämnd Gävle
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-03-01 eller enligt överenskommelse Tidsbegränsat chefskap med tillsvidareanställning i grundprofessionen.
  • Publicerat: 30 november 2016

Besöksadress

Rektorsgatan 1 Gävle
None

Postadress

Rektorsgatan 1
Gävle, 80188

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

20 november 2024

Enhetschefer till Region väst med placering i Göteborg och Mölndal

Enhetschefer till Region väst med placering i Göteborg och Mölndal

20 november 2024