OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en engagerad, kommunikativ och lösningsorienterad ledare? Är du dessutom en naturlig relationsskapare som gillar att driva utveckling? Då kan du vara vår nästa enhetschef.
Vi söker en enhetschef till enheten kundtjänst på avdelningen digtalisering. E-hälsomyndighetens kundtjänst hjälper idag medborgare med frågor om covidbevis. Kundtjänsten är nystartad och du kommer att driva utvecklingen och bygga en kundtjänst för fler av myndighetens tjänster.
Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de mest intressanta utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.
Om tjänsten
Du kommer att leda och ansvara för den dagliga driften av myndighetens kundtjänst, coacha och leda medarbetarna så att de kan hålla en hög servicenivå och ge rättssäkra svar till medborgarna. Du kommer att tillhöra avdelningens ledningsgrupp och jobba tätt med övriga enhetschefer. Ditt uppdrag som enhetschef blir vidare att kartlägga övriga medborgarfrågor på myndigheten och implementera dem i kundtjänsts verksamhet. Kundtjänst arbetar idag med att hantera frågor om covidbevis och ska nu utvecklas till att omfatta även andra av myndighetens tjänster såsom Läkemedelskollen och Högkostnadsdatabasen. Du kommer att analysera och ta fram en plan för att identifiera och införa dessa övriga frågor i kundtjänstens uppdrag.
Du har arbetsgivar- och budgetansvar och du förväntas samverka och utveckla goda relationer med myndighetens andra verksamheter och andra aktörer, till exempel andra myndigheter, regioner och leverantörer. Det här är ett jobb för dig som har ett stort intresse för att utveckla människor, ett coachande ledarsätt och är intresserad av service, tillgänglighet och att hjälpa medborgare på ett rättssäkert sätt. Den statliga värdegrunden är vår grund.
Vi söker dig som har:
- Minst fem års erfarenhet av arbete i chefsposition.
- Erfarenhet av arbete i kundtjänst, med kundservice eller kundrelationer.
- Erfarenhet av att bygga upp en ny verksamhet och få både processer och kultur att fungera.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift.
- God kommunikativ förmåga
Som person är du, självgående, har en helhetssyn och en hög personlig mognad. Du är tydlig och har framgångsrika sätt att kommunicera med andra.
Meriterande för tjänsten är
- Vana av att utreda frågor
- Kunskap om tillgänglighetsfrågor
- Erfarenhet av arbete med digitala tjänster
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga kompetenser.
Vad erbjuder vi
Stora möjligheter att utveckla enheten och enhetens arbetssätt eftersom den är i en uppbyggnadsfas.
Vi erbjuder möjligheten att vara med och skapa samhällsnytta inom e-hälsa. Ditt uppdrag blir att tillsammans med engagerade medarbetare bygga och utveckla en modern kundtjänst på E-hälsomyndigheten. Vårt fokus är hög servicegrad och tillgänglighet. Du får självklart förmåner som t.ex. friskvårdsbidrag och vi har förtroendearbetstid med flexibla arbetstider. E-hälsomyndigheten vill vara en attraktiv arbetsgivare och möjligheten till att arbeta delvis på distans finns.
Anställningen är tillsvidare med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställningen är Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor mellan Stockholm och Kalmar.
E-hälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Tid till det du vill! Vill du veta mer om hur det är att bo och arbeta i Kalmar län, läs här flyttahit.nu
Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av Johan Carlström, tel 010-458 62 12, HR-specialist Cecilia Andersson, tel 010-106 08 34, Fabian Göransson, Saco, tel 010-458 62 34 och Ingela Gångfeldt, -ST, tel 010-458 62 90.
Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med cv och personligt brev senast 2022-08-07!
Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.
Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Hos oss arbetar ungefär 300 personer och vi är fördelade på två orter, Stockholm och Kalmar. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se
Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Sökord:
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
Avdelningschef Ulla Lilja Berg
010-458 62 53
tf chef för IT-avdelningen Åke Johansson
010-458 62 25
Enhetschef Stefan Vallin
010-458 63 40
Tf gruppchef Sandra Müller
010-458 62 14
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
enhetschef Maria Samén
010-458 62 60
enhetschef Emma Uhman
010-458 62 40
kommunikationschef Eva Reimers
076-140 26 26
HR-Chef Ann-Charlotte Francis
010-458 63 44