Enhetschef till Larm- och nattpatrullen i Täby kommun

Enhetschef till Larm- och nattpatrullen i Täby kommun

Arbetsbeskrivning

Vill du göra skillnad? Nu söker vi efter en ersättare för Täby kommuns mångåriga medarbetare och chef som går i pension vid årets slut. Är det dig vi letar efter?

Att arbeta som enhetschef för Larm- och nattpatrullen, Seniorcenter och anhörigstöd i Täby kommun betyder att du får möjlighet att påverka och att göra skillnad. Kunden/brukaren prioriteras alltid först och nu söker vi dig som har ett genuint engagemang för målgruppen.

Täby kommun söker dig som har lätt för att leda, coacha och motivera dina medarbetare. Du är bra på att arbeta tillsammans med andra och har god förmåga att arbeta självständigt. Du är strukturerad och styr verksamheten mot uppställda mål och resultat. Du behöver vara bra på att prioritera och ha lätt för att fatta beslut. Som person är du förtroendeingivande, positiv och driven samtidigt som du är inlyssnande och har ett empatiskt bemötande.

Seniorcenter är en förebyggande och öppen kommunal verksamhet för alla seniorer i Täby kommun. Här erbjuds ett varierat utbud av aktiviteter, till exempel datorhjälp, intressegrupper, föreläsningar, evenemang och anpassade rörelsestunder.  

Larm - och nattpatrullen ansvarar för och svarar på kommunens samtliga trygghetslarm dygnet runt på årets alla dagar. Under natten tillkommer inbokade hemtjänstuppdrag.

Anhörigstödet anordnar informationsträffar för äldres anhöriga men även för anhöriga till personer med funktionsvariationer.

Om jobbet
Som chef och ledare har du i uppdrag att se till att enheten har hög brukarfokus och nöjda brukare samt ett aktivt ledarskap som ger medarbetarna förutsättningar för delaktighet. I rollen som enhetschef kommer du att leda ca 22 medarbetare där merparten av dessa utför arbete nattetid och i enskilda hem. Det är därför viktigt att du är van att använda dig av flera kommunikationsvägar och har flexibel närvaro, gärna tidiga arbetstider några dagar i veckan. Du har ekonomi, personal- och arbetsmiljöansvar för enheten, och det främsta uppdrag för rollen är att leda och coacha medarbetarna mot verksamhetens uppsatta mål så som, tydliga rutiner, hög säkerhet, samt att anpassa verksamheten till nya larmsystem och funktioner.

Vem är du?
Vi söker dig som har:


• Högskoleutbildning - ex socionom, beteendevetare, sjuksköterska eller motsvarande.
• Erfarenhet av hemtjänst, chef inom hemtjänst eller av att ha arbetat inom ordinärt boende.
• Erfarenhet av att ha arbetat med ekonomi- och budgetfrågor.
• Erfarenhet av arbetsledning – arbetsmiljö (fokus på SAM), rutiner, scheman, svåra samtal, engagera och motivera medarbetare.
• Erfarenhet av att arbeta i/driva projekt.
• Teknisk kunskap och kompetens.
• Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Meriterande är om du har erfarenhet av andra områden inom Social omsorg. Körkort är meriterande.

Du är trygg och tydlig i ditt ledarskap samt kommunikativ och noggrann i ditt arbetssätt. Vidare ser vi att du är flexibel och kan arbeta långsiktigt och utifrån ett helhetsperspektiv. För att lyckas i rollen ska du gilla att arbeta med utveckling och vara mål- och resultatorienterad. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet! 

I Täby kommun prioriteras trygg och säker vård och omsorg. För att få arbeta brukarnära med personer i riskgrupp och inom äldreomsorgen behöver du vara vaccinerad mot covid-19. Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du bli ombedd att uppvisa ditt vaccinationsbevis.

Vad kan Täby kommun erbjuda dig?
Förutom ett intressant, utmanande och meningsfullt arbete erbjuder vi också en arbetsplats med en positiv anda samt service och bemötande i fokus. På vår hemsida kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta i Täby kommun. 

Övrigt
Låter det intressant? Varmt välkommen att registrera din ansökan här. I den här rekryteringen samarbetar Täby kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på 073 70 771 70 eller via mail: maria.vonsterneck@jurek.se. Urval och Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.


• Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
• Sista ansökningsdag är 2022-03-31.
• Tillsättning sker enligt överenskommelse.

 


Om Täby kommun
Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.

Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden.

Social omsorg är ett av Täby kommuns verksamhetsområden. Här ger vi stöd och service till Täbyborna inom områdena äldreomsorg, individ- och familjeomsorg och funktionsnedsättning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Täby kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2022
  • Ansök senast: 31 mars 2022

Liknande jobb


Enhetschef till Omsorgsförvaltningen

Enhetschef till Omsorgsförvaltningen

20 december 2024