OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott utrymme.
Arbetsuppgifter
Legitimerad personal arbetar utifrån en köp- och säljfunktion mot särskilda boenden, hemtjänst, LSS och Förenade Care som köper insatser av sjuksköterskor, distriktssköterskor, arbetsterapeut och sjukgymnast. Enheten har åtta distriktssköterskor dagtid, fem distriktssköterskor natt, nio sjuksköterskor inom särskilt boende, tre arbetsterapeuter och tre sjukgymnaster anställda.
Du kommer att samverka med enhetschefer inom särskilda boenden, hemtjänst, LSS och andra leverantörer inom LOV (lagen om valfrihet). Du ingår i ledningsfunktionen tillsammans med verksamhetschef.
Som enhetschef är dina huvudsakliga ansvarsområden personalansvar, arbetsmiljöansvar, ekonomiansvar samt verksamhetsansvar innehållande ledning och verksamhetsutveckling. Det innebär bl a att du ska kvalitetssäkra verksamheten i enlighet med lagstiftning, planera, genomföra, följa upp och utvärdera egen verksamhet så att rätt åtgärder vidtas för att verksamheten ska utvecklas mot
uppsatta mål. Du ska bedriva och ansvara för ett fortlöpande arbetsmiljöarbete inom ditt område. Som enhetschef inom socialförvaltningen skall du utöva ett coachande och verksamhetsnära ledarskap som en framgångsfaktor.
Kravspecifikation
Vi söker dig som har högskoleutbildning, som leg. sjuksköterska med vidareutbildning till distriktssköterska eller annan vidareutbildning som bedöms relevant av arbetsgivaren. Den vi söker har förmåga att inspirera, motivera och leda medarbetare genom förändring. Det är även viktigt att kunna skapa engagemang och delaktighet och verka aktivt för medarbetarnas professionella utveckling. Du är engagerad och serviceinriktad med en god samarbetsförmåga. Det är meriterande om du förstår den kommunala beslutsprocessen och har vana av att verka i en politiskt styrd organisation. Det är även meriterande med erfarenhet från arbete inom särskilt boende och distrikt i ordinärt boende. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav.
Vi undanber oss erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.