OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Höganäs kommun jobbar efter devisen ”från kol till diamant”. Det vill säga, vi är bra - men vi vill bli ännu bättre! Vi söker dig som vill jobba i en engagerad kommun med stor framåtanda. Vi erbjuder en utvecklande arbetsmiljö i en gemytlig atmosfär.
Vill du vara med och slipa vår diamant?
Socialförvaltningen ansvarar för att ge stöd och service till kommunens invånare samt bevakar olika gruppers rättigheter och skyldigheter enligt gällande lagstiftning. Inriktningen är individuell men också generell och förebyggande.
Socialförvaltningen är indelad i tre områden: LSS, Vård och omsorg samt Individ- och familjeomsorg.
ARBETSUPPGIFTER
På Ljunghaga försöker vi alltid ta fram det friska i varje individ och är noga med att låta individen styra sin dag utifrån dagsform. Vi ser anhöriga som en viktig del i vår verksamhet och mötet med anhöriga är lika viktigt som mötet med boende.
Ingen dag är den andra lik och alla medarbetare inklusive enhetschef behöver ha stort tålamod, samt vara flexibel och lyhörd för att kunna möta olika individers behov.
Enhetschefens uppdrag är att ansvara för verksamhetens kvalitet, budget, personal och arbetsmiljö med tillhörande administrativa inslag. Du är van att använda IT som stöd i ditt dagliga arbete och har lätt för att uttrycka dig såväl i tal som i skrift.
Utöver ansvar för din egen verksamhet är det viktigt att du känner ansvar för hela Socialförvaltningens/Bolagets arbete. Med tanke på den kommande bolagiseringen ser vi gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat med resursfördelningssystem.
Du ingår i Vård och Omsorgs ledningsgrupp och tillsammans med övriga enhetschefer och avdelningschef arbetar vi på ett långsiktigt och kreativt sätt för att uppnå nämndens mål för verksamheten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har god förmåga att leda, planera och utveckla verksamheten utifrån en helhetssyn på kvalitet, ekonomi och måluppfyllelse. Du kan skapa engagemang och delaktighet, har förmåga att prioritera samt kan delegera arbetsuppgifter bland medarbetarna. Du har god självinsikt och är trygg i din roll som ledare. Du behöver även kunna hantera stress och snabba förändringar.
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och värdesätter ett prestigelöst ledarskap där du skapar möjlighet för ett positivt och utvecklande arbetsklimat. Du är en person som ser möjligheter i stället för hinder. Arbetet är självständigt men kräver god samarbetsförmåga både internt och externt. Du har dessutom ett genuint intresse för människor och möten med människor.
Du ska ha:
• Relevant högskoleutbildning, till exempel Sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig.
• Utbildning samt goda kunskaper i relevant lagstiftning.
• Ledarerfarenhet inom Vård och Omsorg eller Hälso- och Sjukvård.
Meriterande om du har erfarenhet inom demensvård.
Vi planerar att genomföra intervjuer 23 januari 2017.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Marie Wikander
042-33 77 36
Sara Jönsson
042-33 72 18 mellan 22/7 och 12/8
Ann-Christin Göransson
Din fackliga kontakt
042-33 71 00
Enhetschef Lotta Johansson
042-33 71 65
Psykiatrisamordnare Monika Paulsson
042-33 77 14
Enhetschef Dorte Svensson
042-33 74 60
SSR, via kommunens växel Ulrika Carlsson
042-33 71 00
Vision, via kommunens växel Carina Höjing
042-33 71 00
Avdelningschef Arne Nilsson
042-33 71 00