Enhetschef till LSS

Enhetschef till LSS

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER
Omsorgsförvaltningen söker en enhetschef till verksamhetsområdet LSS.

En av våra kollegor går vidare till nya uppdrag och därför söker vi söker en driven enhetschef med förmågan att växla mellan operativt och strategiskt arbete. Ansvarområdet består av personlig assistans, området kan komma att förändras utifrån verksamhetsområdets utveckling.

Övriga områden som ingår i verksamhetsområdet är grupp- och servicebostäder, korttidsboende, daglig verksamhet för att nämna några.

Som enhetschef ansvarar du för verksamhetsutveckling, kvalitet, personal, arbetsmiljö och ekonomiskt resultat. Du leder, utvecklar och följer upp arbetet inom din verksamhet. Du ansvarar för att verkställa beslut enligt gällande lagstiftning, mål, riktlinjer och policys. Du ingår i ledningsgruppen för verksamhetsområdet tillsammans med övriga enhetschefer.

Tillsammans med kollegor, medarbetare och avdelningschef hittar du nya vägar och arbetssätt för att utveckla verksamheten. Du leder, utvecklar och coachar medarbetare i syfte att skapa ökad arbetsglädje och ökad kvalitet för målgruppen. Samverkan både internt och externt är en viktig del i arbetet.

Du ska arbeta efter vår värdegrund KRAM som står för "Kundfokus, Respekt, Ansvar, Mod".

KVALIFIKATIONER
Du som söker har eller är under pågående högskole-/universitetsexamen som är relevant för området, till exempel socionomutbildning, social omsorgsprogrammet eller annan högskole-/universitetsutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har erfarenhet av att leda medarbetare och goda kunskaper inom LSS verksamhetsområde och lagstiftning.

Kunskaper inom psykisk hälsa är meriterande. Det är också meriterande om du har bedrivit förändringsarbete i någon form gärna i en politiskt styrd organisation.

Du måste kunna arbeta självständigt och i grupp, arbeta strukturerat samt vara en möjliggörare.

Du har lätt att uttrycka dig i både tal och skrift och du använder digitala verktyg som en naturlig del av ditt arbete.

Vid sidan av kraven på kompetens och erfarenhet är det viktigt att du är en positiv person.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Som medarbetare inom Hedemora kommun är det viktigt att du delar den gemensamma värdegrunden KRAM som står för Kundfokus, Respekt, Ansvar och Mod.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Vi erbjuder: https://hedemora.se/kommun-och-demokrati/sa-fungerar-kommunen/arbeta-hos-oss/personalformaner

Vi har gjort vårt mediaval och undanber oss all kontakt från annonsförsäljare samt rekryteringsbolag.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hedemora kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2024
  • Ansök senast: 6 januari 2025

Liknande jobb


17 december 2024

Töreboda Kommun söker Enhetschef

Töreboda Kommun söker Enhetschef

17 december 2024