Enhetschef till LSS, Lekebergs kommun

Arbetsbeskrivning

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se


ARBETSUPPGIFTER
Vård- och omsorgsförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, LSS/socialpsykiatri samt stöd och rådgivning till vuxna inom individ- och familjeomsorg. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten.

Vi söker nu en enhetschef till LSS/socialpsykiatri. Du kommer att vara direkt underställd förvaltningschefen och ingår i en ledningsorganisation där vi strävar efter en helhetssyn och gemensamt arbetar för att uppnå nämndens mål. Du kommer att ha ansvar för socialpsykiatrin och en gruppbostad LSS. Uppdraget innefattar ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö genom att leda, planera, utveckla, följa upp samt styra verksamheten kostnadseffektivt mot god kvalitet enligt vår MER-plan (Mål, Ekonomi, Resultat).
En viktig uppgift för dig blir att utveckla arbetssättet med syfte att ständigt förbättra verksamheten bland annat via omvärldsbevakning och samverkan med olika aktörer. Genom lagarbete som har fokus på delaktighet och där alla medarbetares engagemang och kreativitet tas tillvara skapas möjligheten att utveckla ett ledarskap i en dynamisk organisation. Vi arbetar också aktivt med att skapa en dialog och delaktighet med medarbetare, brukare och anhöriga.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
- adekvat högskoleutbildning inom området såsom socionomutbildning, sociala omsorgslinjen, socialpedagog eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget
- har kunskap om de lagar och regler som berör området samt kunskap om olika funktionsnedsättningar
- har en god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift
- vana av att arbeta i verksamhetsspecifika system samt en god administrativ förmåga
-har körkort med behörighet B
Vi ser det som meriterande om du har någon form av relevant ledarutbildning samt om du har kunskap om aktuella arbetsmetoder inom området. Meriterande med kunskaper inom IP, ESL samt IPS. Det är också meriterande med kunskap inom SoL samt om du har tidigare erfarenhet av förbättringsarbete.

Vi förväntar oss av dig att du är engagerad och vill bidra till verksamhetens och förvaltningens utveckling och förändringsarbete. Du vill medverka till att skapa och vidareutveckla en kultur med värderingar såsom öppenhet, ömsesidigt förtroende och lagarbete med fokus på brukarna. Som ledare är du tydlig, drivande och uthållig i ditt engagemang samt har ett konstruktivt sätt att hantera konflikter.
Som person tror vi att du är stabil, lyhörd och har en god förmåga att skapa förtroende. Vi tror också att du är utvecklingsinriktad och lösningsfokuserad i ditt sätt att arbeta och bra på att samverka och kommunicera, både internt och externt.
Vi ser gärna att du har en kreativ och innovativ sida som kan se nya lösningar i olika situationer.
Uppdraget kräver också att du har en helhetssyn och kan organisera och strukturera ditt arbete.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi intervjuar löpande under ansökningstiden, gör därför din ansökan redan idag!
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf förvaltningschef Henrik Westerling
0585-489 43
Enhetschef Hemtjänst Beatrice Fagerdal
0585-487 82
Enhetschef LSS Andreas Hill
0585-489 06
Samordnare Ing-Mari Tylebrink Eriksson
0585-489 33
Enhetschef LSS Beatrice Fagerdal
0585-487 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lekebergs kommun, LSS
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
  • Publicerat: 10 juni 2016

Besöksadress

71681 Fjugesta
None

Postadress

Bang 7
Fjugesta, 71681

Liknande jobb


17 december 2024

Töreboda Kommun söker Enhetschef

Töreboda Kommun söker Enhetschef

17 december 2024