OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hemsjukvård samt kostenhet. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter, sjuksköterskor och kockar. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.Arbetsplatsen
Vill du vara med i vår spännande verksamhet och få förmånen att leda, planera och utveckla våra verksamheter inom personlig assistans, LSS/Social psykiatrin?
Vi söker nu en enhetschef med ansvar för personlig assistans som är en del av våra verksamheter inom LSS/Social psykiatrin.
Som enhetschef hos oss ingår du i ett team av 11 enhetschefer, vilket innebär dagligt stöd och samverkan. I rollen som enhetschef har du även stöttning av närmaste chef i form av kontinuerliga strategisamtal samt av olika stödfunktioner i form av bemanningsenheten, ekonomiadministratörer, stödpedagog etc. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.
Arbetsuppgifter
Som enhetschef inom LSS/social psykiatrin erbjuder vi dig ett spännande, självständigt och varierande arbete där det ställs krav på god samarbetsförmåga både intent och externt.
Du kommer i ditt uppdrag som enhetschef vara ansvarig för att, utifrån uppsatta mål driva ett antal välskötta verksamheter samt ansvara för kvalitativa och ekonomiska resultat i balans. Du arbetar i enlighet med lagstiftning, riktlinjer och övriga styrdokument som bas för att leda verksamheterna.
Du är anvarig för att enheten är en attraktiv arbetsplats där du motiverar och engagerar dina medarbetare och får alla att arbeta mot gemensamma mål med brukaren i fokus. Du har ett helhetsansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. I arbetet ingår även utåtriktad samverkan i form av kontakt med brukare, anhöriga och företrädare.
Andra uppdrag som ingår i tjänsten är:
• Ansvara för ett systematiskt arbetsmiljöarbete och rehabilitering
• Bemanningsplanering och schemaläggning
• Administration i olika system förekommer i det dagliga arbetet
• Dokumentation och rapportering
Kompetenskrav
• Högskoleutbildning med inriktning ledarskap så som sociala omsorgsprogrammet, socionomprogrammet, personal- och arbetslivsprogrammet, beteendevetarprogrammet, sjuksköterskeprogrammet. Alternativt relevanta högskolekurser i kombination med arbetslivserfarenhet från tidigare chefsposition
• Erfarenhet från tidigare ledarskapsbefattning med budget- och personalansvar
• Körkort B
Övrigt meriterande
• Erfarenhet från omvårdnadsarbete samt kunskap om funktionsvariationer
• Goda kunskaper i bemanningsplanering och schemaläggning
• Vana att arbeta med system för verksamhetsstöd exempelvis Heroma, Visma, Procapita, TimeCarepool
• Erfarenhet från att driva utvecklingsarbete
Personliga egenskaper
Arbetet innebär många kontaktytor så det är viktigt att du har en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du skapar och upprätthåller goda relationer med både interna och externa samarbetspartners. För att lyckas i rollen är du tydlig och lyhörd samt har förmåga att skapa trygghet och motivera medarbetare att arbeta utifrån verksamhetens och den enskildes behov. Vi tror också att du har ett ekonomiskt förhållningssätt och en god förmåga att prioritera och organisera. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Det här får du av oss!
Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagstillägg. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss.
I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun.
Anställningsform
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Antal platser: 1
Upplysningar
Verksamhetschef:
Elisabeth Karlsson 0240-56 56 50
Arbetstagarorganisation:
Ledarna, via kommunens växel 0240-860 00
Vision, via kommunens växel 0240-86 000
Kommunal, via kommunens växel 0240-86 000
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 31 juli 2023. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.