OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla hemvården i Örebro kommun? Vi söker nu en Enhetschef till Marka hemvård. Var med om en spännande resa i att bidra till utveckling av vår hemvårdsorganisation. Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Din huvuduppgift som Enhetschef är att ansvara för och utveckla enhetens löpande verksamhet med uppgifter inom ekonomi, kvalitet, personal och arbetsmiljö. Tillsammans med dina medarbetare arbetar ni strukturerat och målinriktat för att fortsätta att utveckla verksamheten. Du verkställer politiska beslut och driver verksamheten med tydligt fokus på ekonomi, kvalitet och effektivitet. Du driver verksamheten utifrån målsättningen med delaktighet och inflytande från de medborgare som har behov av våra tjänster. I uppdraget ingår att följa upp och utvärdera verksamhetens resultat utifrån olika perspektiv, exempelvis kvalitets- och ekonomiperspektiv. Som enhetschef ingår att leda, stödja och kompetensutveckla dina medarbetare. Du förväntas bidra till god samverkan med fackliga organisationer samt andra interna och externa parter.
Exempel på arbetsuppgifter:
• personal-, arbetsmiljö-, budget-, och verksamhetsansvar
• utveckla och motivera medarbetare
• leda och fördela det dagliga arbetet
• utveckla verksamheten med kunden i fokus
• leda arbetet utifrån gällande rutiner, riktlinjer och mål
Om arbetsplatsen
Marka hemvård utgår från Landbotorpsallén i Ladugårdsängen. Marka hemvård har kunder både inom tätort och landsbygd, enheten arbetar i området Brickeberg, Brickebacken och på landet ut mot Norra Bro/Gällersta med omgivning. På enheten arbetar ca 30 medarbetare och det finns administrativt stöd i form av driftsplanerare och verksamhetsstödjare. Marka hemvård har ett nära samarbete med Almby hemvård och Hemsjukvårdens arbetsterapeuter och sjuksköterskor. Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Kvalifikationer
För att trivas hos oss är det viktigt att du är resultatorienterad, strukturerad och initiativtagande. Som ledare är du kommunikativ med förmåga att uppmuntra och inspirera. Du bjuder in till dialog för att skapa delaktighet och uppmuntrar till ett arbetsklimat präglat av kreativitet och innovativa lösningar. Som person är du trygg, du tar ansvar för dina uppgifter och har förmåga att fatta beslut. En förutsättning är att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• högskole- /universitetsexamen om minst 180 hp så som exempelvis socionom, sjuksköterska, statsvetare eller personalvetare
• erfarenhet av arbete i ledande befattning
• erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete
• B-körkort
• goda datakunskaper
Meriterande:
• dokumenterad chefserfarenhet innehållande personal-, ekonomi-, och verksamhetsansvar
• dokumenterad erfarenhet inom vård- och omsorg
• erfarenhet av schemaläggning
• erfarenhet av arbete i verksamhetssystem Treserva, TES, Medvind, Personec och Raindance
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 16 maj.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67