OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi dig som är intresserad av att arbeta som enhetschef på Myndighetsavdelningen! Myndighetsavdelningen tillhör Omsorgsförvaltningen där det finns cirka 2 200 kollegor som jobbar för att ge bästa möjliga omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård.
På Myndighetsavdelningen är vi ca 40 anställda och vi sitter på Ljungadalsgatan. Enhetschefen har 11 stycken medarbetare under sig, 5 stycken avgiftshandläggare och 6 stycken LSS-handläggare. Vi är en positiv arbetsplats med stort kunskapsdjup inom vårt verksamhetsområde.
I uppdraget har du ansvaret för avgifts- och LSS-handläggare, både medarbetare och verksamhet. Med utgångspunkt från den gemensamt fastställda verksamhetsplanen, driver du uppdrag inom din enhet tillsammans med avdelningschefen och enhetschefen för SoL. Som enhetschef är ditt uppdrag att ständigt utveckla vår verksamhet för att möta våra invånares behov. Förändringsledning är en del av din vardag, och du förväntas driva förbättringar från idé till implementerat arbetssätt. Tillsammans med medarbetarna har du även som uppdrag att hålla koll på rättsläget.
Som enhetschef är du direkt underställd avdelningschefen och har ansvar för personal och verksamhet. Du ansvarar för att leda, samverka och utveckla verksamheten inom givna ramar och för att nå uppsatta mål.
KVALIFIKATIONER
Du som söker tjänsten har en socionomexamen, eller annan högskole- eller universitetsutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Eftersom du kommer ha en konsultativ roll gentemot handläggargruppen är det nödvändigt att du har ingående kunskap om de lagar och regler som styr vårt arbete. Således ser vi gärna att du har lång erfarenhet av att ha arbetat som handläggare med myndighetsutövning inom aktuella lagrum. B-körkort är ett krav.
Vi söker dig som är tillförlitlig och en god kommunikatör som kan förmedla information tydligt. Du håller andra informerade och hanterar hellre frågor och problem direkt än senare. Som person är du en problemlösare som använder dina erfarenheter för att hitta effektiva, förnuftiga och genomförbara lösningar på problem. Du kan både arbeta i team men är även van vid att arbeta självständigt.
Vid förändringar har du lätt att anpassa dig och i tuffa situationer är du den som är entusiastisk och positiv. Du tar initiativ och driver arbetet framåt gentemot enhetens mål och samordnar resurser utifrån det samt tar fram kort- och långsiktiga planer.
ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund.
För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret/enskild person (442.3) enligt 9 § 1 st. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/
Du söker tjänsten genom länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
CV- och annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Einarsson
0470-436 42
Ann-Christin Karlsson
0470-79 68 56
Anna
0470-431 61
Kommunal Sydost
0470-415 04
Kristin Jeansson
0470-438 48
Johan Ragnarsson
0470-430 88
Kommunal Sydost
0470-415 04
Louise Loman
0470-79 66 78
Aida Basic
0470-432 07
Anna Lahger
0470-431 61