OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Känslan av att bidra. Möjligheten att påverka.
Det händer mycket i Norrköping. Alltfler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 10 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Vår verksamhet
Vi söker en enhetschef till myndighetsutövningen som ska ansvara för administrativa assistenter, koordinatorer och debiteringshandläggare.
Myndighetsutövningen är en del av vård- och omsorgsnämndens verksamhet. Vi gör utredningar och fattar beslut kring enskilda individers hjälpbehov. Vi arbetar främst utifrån socialtjänstlagen och lag om särskilt stöd till vissa funktionshindrade.
Myndighetsutövningen är beställare gentemot utförarverksamheten. I verksamheten ingår även ett anhörigcenter och ett demensteam.
Administrativa assistenter, koordinatorer och debiteringshandläggare arbetar med viktiga delar i processen, från ansökan till verkställighet, och är specialister på sitt område.
”Med människan i centrum hela livet”, är vår vision.
Arbetsbeskrivning
Som enhetschef har du chefs- och ledaransvar för administrativa assistenter, koordinatorer och debiteringshandläggare. Det innebär att du har arbetsmiljöansvar och visst budgetansvar. Myndighetsutövningen arbetar processinriktat och med ständiga förbättringar. Du arbetar nära dina medarbetare och anpassar ditt ledarskap utifrån olika frågeställningar. Ansvar för omvärldsbevakning inom ditt område ingår. I arbetet samarbetar du både internt och externt. Du ingår i myndighetsutövningens ledningsgrupp.
Din profil
Vi söker dig som har socionomexamen eller motsvarande.
Erfarenhet av chefsskap/ledarskap är ett krav.
Erfarenhet av arbete med handläggning och/eller förvaltningsadministration är önskvärt.
Du är trygg, stabil och har självinsikt. Har en positiv attityd till ditt arbete. Du följer överenskomna arbetssätt och fattade beslut.
Vi vill att du leder, coachar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du ger medarbetarna det stöd som krävs för att de ska fortsätta utveckla sin specialistkunskap. Du kan snabbt ställa om när verksamheten kräver. Ser möjligheterna i förändringar och uppmuntrar nytänkande, då vi arbetar med ständiga förbättringar.
Du ska kunna väga samman komplex information och olika typer av hänsynstagande samt visa omdöme vid uttalanden, agerande och beslut.
Du ska kunna samarbeta och samverka med andra aktörer internt och externt. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor.
Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid.
Har du frågor om tjänsten kan du vända dig till:
Pernilla Thunander, verksamhetschef, 011-15 13 63
Louise Lundberg, enhetschef, 011-15 23 06
Carola Haag, enhetschef: 011-15 78 45
Ansökan vill vi ha senast juli.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.