Enhetschef till ny rekryteringsenhet

Enhetschef till ny rekryteringsenhet

Arbetsbeskrivning

Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?


Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 000 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Vi arbetar efter vår värdegrund där individens behov står i centrum. Våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.



Om oss
För att kunna arbeta smartare med kompetensförsörjning samlar vi vår rekrytering i en ny enhet.

Enheten kommer, i nära samarbete med verksamheterna, säkerställa att nya medarbetare rekryteras till förvaltningens alla verksamheter. Målet är att attrahera kompetenta medarbetare till våra yrken, kvalitetssäkra alla rekryteringar och att uppfattas som en attraktiv, modern och professionell arbetsplats.

Med en gemensam rekryteringsenhet ser vi fördelar med att ett samlat team arbetar för bättre kompetensförsörjning inom förvaltningen. Enhetens uppdrag innefattar alla anställningar, även timanställda.

Vill du leda vår nya enhet?

Arbetsuppgifter
Rekryteringsenheten ska erbjuda ett kvalificerat stöd för hela rekryteringsprocessen inom alla yrkeskategorier, befattningar och anställningsformer. I rekryteringsprocessen ingår behovsanalys, kompetensprofil, annonsering, urval, intervju, referenstagning, tester och återkoppling.

Inledningsvis får du grunda formerna för enheten som går i drift hösten 2021. Ett roligt arbete blir att rekrytera dina nya medarbetare(ca 8 st). Du kommer också inleda arbetet med att utveckla en rekryteringsprocess med hög leverans och måluppfyllelse samt effektivisera och digitalisera hanteringen av timavlönade.

Enheten kommer att ansvara för LAS-bevakning, uppföljning av vikarier och övergripande introduktion av timvikarier. Ett angeläget uppdrag för dig och dina medarbetare blir att ta fram strategier för de vanligaste rekryteringarna utifrån de utmaningar som finns i de olika yrkeskategorierna.

Tillsammans med dina medarbetare skapar du en helhetssyn inom arbetsområdet. Samarbetet med förvaltningens verksamhetsnära HR-team är självklar liksom samarbetet med kommunikation utifrån arbetsgivarvarumärke och employer branding. Du har också Vård och Omsorgs samlade stabsresurser till din hjälp men framför allt har du en enorm kunskap att tillgå i samarbetet med verksamheterna. Din närmsta chef blir HR och kommunikationschefen vid Vård- och Omsorgsförvaltningen.

HR och Kommunikation arbetar i nyrenoverade lokaler centralt vid tågstationen i Lund. Just nu ser vi över lokalerna inför organisationsförändringen.

Vi söker dig som
Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning inom HR, personalvetenskap eller beteendevetenskap alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Utbildningar inom ledarskap, arbetsmiljö samt kompetensbaserad rekrytering är meriterande.

Du är en engagerad, kommunikativ och involverande ledare, van vid ansvar för verksamhet, personal och budget. Du är mål och resultatorienterad med kunskap, förmåga och intresse av, att utveckla processer och digitala arbetssätt. Din erfarenhet från kompetensbaserat rekryteringsarbete, gärna inom offentlig verksamhet, är mångårig och god.

Din och dina medarbetares förmåga till lyhördhet och god servicekänsla kommer att spegla enhetens framgång.

Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2020
  • Ansök senast: 10 januari 2021

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023