OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Är det du som gör hållbara vardagar med oss?
Vi söker en enhetschef till ett nybyggt BmSS för barn samt ett korttidshem med tre platser. Båda enheterna är belägna i Hisings Backa. Inom verksamhetsområdet finns stadens samtliga barnboenden och alla stadens korttidshem för barn och unga. Detta ger oss stora möjligheter att skapa bra verksamhet för barn och unga.
Denna tjänst gäller för Långhagsgatan som beräknas öppna i september 2023. Målgruppen är barn och unga med komplexa behov inom autism/NPF. Detta innebär att du som enhetschef får möjlighet att starta upp boendet och rekrytera medarbetare till enheten.
På Backa korttidshem är målgruppen också barn och unga inom NPF/autism. Vår ambition är att utveckla och skapa boenden och korttidshem med hög kvalitet för barn och unga inom målgruppen. Som enhetschef för BmSS och korttidshem har du ett samlat ledningsansvar för att verksamheten bedriver en god, säker vård och omsorg mot angivna mål, vilket kräver att du har ett närvarande och engagerat ledarskap. Som enhetschef ansvarar du för att leda och fördela arbetet inom enheterna. Du har personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar för dina enheter.
Du ingår i en ledningsgrupp bestående av åtta enhetschefer, en verksamhetschef samt utvecklingsledare och metodutvecklare. Från och med våren 2023 kommer vi också att ha en bemanningscontroller och en planeringsorganisation som stöd till enhetscheferna i schemaläggningsarbetet. Hos oss finns hela stadens korttidshem/korttidsboende och barnboende samlade vilket ger en bra överblick och möjlighet att tillsammans utveckla våra verksamheter mot stadens behov.
Alla våra verksamheter har en nära samverkan med vårdnadshavare, skola och andra professioner.
Du kommer att ha din placering på Mässans gata vid Korsvägen, dit vi flyttar under våren 2023.
Välkommen med din ansökan!
KVALIFIKATIONER
Du har högskoleexamen från socionomprogrammet, social omsorg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer adekvat för verksamheten.
Vi söker dig som har några års erfarenhet som chef med personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar. Du har erfarenhet från funktionshinderområdet och erfarenhet av dygnet runt-verksamhet. Dessutom behöver du ha goda kunskaper om gällande lagstiftningar och arbetsrättsliga lagar relaterade till uppdraget. Du har även kunskap om social dokumentation. Erfarenhet från arbete med barn och ungdomar är meriterande, liksom kunskaper i IT-systemet Time Care och schemaläggning.
Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.
Du bidrar med nya idéer och perspektiv i arbetsrelaterade frågor samt i situationer som behöver lösas. Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov.
Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.
ÖVRIGT
Intervjuer för denna tjänst kommer att genomföras digitalt den 21/6 och på grund av semestertider finns det begränsade möjligheter att önska annan dag för intervju
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.