OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Optimera
Optimera Svenska AB är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder och har idag 64 byggvaruhus i Sverige och säte i Malmö. Optimera har cirka 1000 anställda och omsätter cirka 4,5 miljarder SEK. Optimera finns även i Norge, Estland samt Lettland och ägs av den franska koncernen Saint-Gobain som är en av Europas största leverantörer av byggmaterial. Saint-Gobain omsätter cirka 41 miljarder Euro och har mer än 179 000 anställda i 67 länder.
Vill du med ett starkt driv, engagerat ledarskap och strategiskt arbetssätt, bidra till Optimeras framgång i Vaggeryd. Nu erbjuds möjligheten till en mycket intressant och utvecklande ledarroll, där din erfarenhet från byggbranschen, kombinerat med goda ledaregenskaper värdesätts.
Om Optimera – Vi erbjuder · En ansvarsfull, utmanande, varierande och attraktiv tjänst som enhetschef · Struktur och förutsättningar för att bygga vidare på Optimeras tillväxt och framgång i regionen · En trygg arbetsplats, med stark och uthållig ägare och sunda värderingar – ett företag som satsar och bryr sig om sin personal och sina kunder · Möjlighet att arbeta med ett starkt varumärke som erbjuder innovativa och enkla lösningar, välplanerade enheter, kundanpassat sortiment och hög tillgänglighet · Trevliga, engagerade och kompetenta kollegor
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Om tjänsten Som enhetschef för ett trevligt och erfaret team om fyra medarbetare ansvarar du för enhetens resultat, arbetsmiljö och säkerhet samt för att planera och leda arbetet för dina medarbetare. Du har en viktig roll i att skapa struktur och goda förutsättningar för såväl verksamheten som dina kollegor att fortsätta frodas. Du stöttar teamet i att leva efter Optimeras värderingar: personligt – tryggt – enkelt, samt att ett gott arbetsklimat och kundengagemang efterlevs. Som resultatansvarig enhetschef ansvarar du för och bidrar till enhetens försäljning, där lokala proffsbyggare är dina samarbetspartners. Du har eget kundansvar och skapar förutsättningar för att framgångsrikt kunna utveckla Optimeras befintliga nyckelkonton, samt för att effektivisera och prioritera proaktiv bearbetning av befintliga och nya kunder.
Tillsammans med ditt team kommer du ansvara för att Optimeras lokala bygghandel i Vaggeryd fortsätter att utvecklas.
Arbetsuppgifter · Fortsätta arbetet med att skapa bygghandelns bästa kundupplevelse · Stötta teamet och respektive individ utifrån förutsättningar och behov · Driva förändring för att tillgodose kundernas behov · Bidra med kompetensförstärkning till teamet · Nätverka med marknaden för att bygga varumärket lokalt · Strukturerat och målfokuserat implementera beslutade strategier till din enhet · Stötta och coacha bygg-, butiks-, och lagersäljare i arbetet med att säkerställa rutiner och processer · Strukturerat uppföljningsarbete och ansvar för genomförande av personal- och kundaktiviteter · Driva interna personal-, drift och säljmöten
Din profil
Om dig
Vi söker dig med avslutad gymnasieutbildning och branscherfarenhet som givit dig goda kunskaper i bygghandel- och byggmaterial. Det är meriterande om du har försäljningsvana samt ledarerfarenhet sedan tidigare. Rollen kräver goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift samt B-körkort.
Som person tror vi att du drivs av att utvecklas tillsammans med ditt team och på så sätt nå uppsatta mål. Du är en tydlig, empatisk och ödmjuk ledare som bygger laget. Du agerar utifrån ett helhetsperspektiv med kunskap om egna organisationen, konkurrenter och marknad. Ditt resultatfokus är starkt samt förmågan att arbeta välplanerat och uthålligt gentemot satta delmål och mål. Vidare är du en person som inger förtroende och har god förmåga att utveckla nätverk där du gärna utbyter erfarenhet, information och idéer med andra. Du kommunicerar tydligt samt kan lyssna och bygga vidare på det andra säger.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Selma Sabanovic och nås på 0727-12 04 05 eller på selma.sabanovic@unikresurs.se
Marie Johansson och nås på 0700-91 14 03 eller på marie.johansson@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84