Enhetschef till Personlig assistans

Enhetschef till Personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3000 medarbetare - från undersköterskor, sjuksköterskor och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.

I Helsingborg tycker vi ledarskapet är viktigt och förstärker därför med ytterligare en chef inom Personlig assistans. Vi strävar efter att skapa ett tryggt och närvarande ledarskap och vi vill skapa goda förutsättningar för dig som enhetschef att leda och utveckla verksamheten vidare.

Vill du vara med och göra skillnad för de personer som valt oss som assistansanordnare? Välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag är att arbeta för att stadens invånare med funktionsnedsättning ska kunna leva ett värdigt liv och känna välbefinnande. Den enskildes integritet, självbestämmande, delaktighet och individuella behov skall vara i fokus.

Vi har kundens fokus där ett kunskapsbaserat arbete såväl utifrån arbetsmiljö som kvalitet, utgör grunden. Inom staden arbetar vi sedan en tid tillbaka utifrån tillitsbaserad styrning och ledning. Det innebär att vi har fokus på och utgår från kärnverksamheten och invånarnas behov. Det inkluderar såväl arbetssätt som kultur, ledning och styrning.

Du kommer att arbeta i team tillsammans med två andra enhetschefer, en administratör och två koordinatorer. Som enhetschef strukturerar, planerar och utvecklar du den enhet du har ansvar för tillsammans med dina medarbetare. Du har även ansvar för att bidra till en god samverkan och samarbete med andra aktörer internt och externt. I ditt arbete har du stöd av HR-konsult, utvecklingsledare, ekonom och inte minst av teamet du ingår i. Du arbetar tillsammans med dina medarbetare och kollegor för att utveckla metoder och arbetssätt med syftet att tillgodose den enskildes rätt till insatsen personlig assistans.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en del i H22 som är Helsingborgs stora välfärdssatsning, där vi vill utveckla morgondagens lösningar för en ökad livskvalitet i en smartare och mer hållbar stad. Här ges du möjlighet att vara med på en spännande och fantastisk utvecklingsresa.

Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.

Kvalifikationer
Du ska ha en socionomexamen, studier från sociala omsorgsprogrammet eller likvärdig utbildning. Vi vill att du har arbetslivserfarenhet från ledande befattning inom funktionshinderområdet, och då helst inom personlig assistans. 

Vidare vill vi att du har fackkunskaper inom arbetsområdet, systemförståelse, analysförmåga och en helhetssyn. Dels för att löpande kunna utvärdera den egna verksamheten men också för att kunna analysera och bedöma vilka faktorer, yttre och inre, som påverkar verksamheten och som måste hanteras på olika sätt utifrån helheten.

Din ledarstil präglas av ett tillitsbaserat ledarskap, du har en god kommunikativ förmåga, hög medvetenhet om betydelsen av delaktighet, och du leder mot resultat utifrån uppdraget.

Du är bra på att skapa och bibehålla goda relationer inom och utanför förvaltningen, samt har mod, kreativitet och handlingskraft att genomföra vad som krävs för att leda verksamheten i rätt riktning.

Var vänlig ange löneanspråk och ev tillträdesdag i din ansökan. Övrig information

Sista ansökningsdag: 2021 12 19

Intervjuer kommer att ske den 12 januari 2022.

Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.

Innan möjlig anställning kommer en bakgrundskontroll ske. I de fall där kontroll av utdrag ur belastningsregister är lagstadgat kommer även detta att genomföras.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2021
  • Ansök senast: 19 december 2021

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

20 november 2024

Enhetschefer till Region väst med placering i Göteborg och Mölndal

Enhetschefer till Region väst med placering i Göteborg och Mölndal

20 november 2024