OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 17 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Enheten för personlig assistans är en enhet inom funktionshinderområdet och består av ca 13 ärenden inom personlig assistans som bedrivs i kommunal regi.
Arbetsuppgifter
Som enhetschef leder och utvecklar du dina medarbetare och din verksamhet enligt de politiska målen, gällande lagar och regler samt Salem kommuns värderingar och vision. Du ingår i ledningsgruppen för äldreomsorg, funktionshinder, individ- och familjeomsorg och rapporterar direkt till verksamhetschefen.
Uppdraget innefattar ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Du säkerställer att arbetet sker i enlighet med uppdrag och uppsatta mål och att verksamheten drivs med hög kvalitet och med brukarens behov i fokus. Du är närmaste chef för ca 54 tillsvidareanställda samt visstidsanställda.
Uppdraget ställer krav på att du håller dig àjour med förändringar inom verksamhetsområdet samt samverkar med olika aktörer inom regionen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning samt några års erfarenhet av ett operativt chefs- och ledarskap inom relevant område. Erfarenhet av funktionshinderområdet är en merit liksom B-körkort.
Vi söker en trygg ledare som har ett genuint intresse för våra brukare samt för den kvalitet som de erhåller. Du ska ha förmågan att tydliggöra mål och uppdrag samt inspirera och entusiasmera dina medarbetare att växa och ta ansvar.
Du är intresserad av och har förmågan att följa upp din verksamhet så vi säkerställer att brukarna får de insatser som de är berättigade till. Du är tydlig i både tal och skrift, är strukturerad och har ett utvecklingsfokus.
Då medarbetarna är utspridda över kommunen är det viktigt att du vill leda på distans såväl som att följa upp på plats.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Ansök senast 6 mars, 2023.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund