OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En av våra nuvarande enhetschefer går vidare till ett nytt uppdrag inom kommunen och vi söker därför en enhetschef som kompletterar gruppen.
Tillsammans med dina medarbetare jobbar ni för att stärka den enskildes möjlighet att leva ett självständigt och oberoende liv.
Rollen som enhetschef hos oss
I rollen som enhetschef för personlig assistans svarar du för ledning och utveckling av enheten. Du har operativt driftsansvar för enheten och kommer tillsammans med dina ca 25 medarbetare, metodutvecklare, tre enhetschefer och verksamhetschefen att jobba med metod, kvalitet och annan verksamhetsutveckling, i syfte att möta morgondagens behov. Du har verksamhets-, personal- och budgetansvar samt ingår i ledningsgruppen på verksamhetsnivå. Rollen inbegriper också ansvar för att vidhålla en god arbetsmiljö på enheten.
I ditt arbete kommer du att ha stöd från bl.a. ekonom, HR och vår bemanningsenhet. Som chef inom Individ och Familjeomsorg ingår det beredskapstjänstgöring ca 3 veckor per år.
Din profil
Vi söker dig som har:
- en relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig
- gedigen kunskap och arbetslivserfarenhet inom SoL samt LSS
- minst 2 års erfarenhet som chef och/eller ledare
- erfarenhet av målgruppen med funktionsnedsättningar och deras behov
Det är meriterande om du har:
- erfarenhet från arbete inom personlig assistans
Som person är du oerhört flexibel och har lätt för att anpassa dig och din planering till ändrade omständigheter i arbetsvardagen. Du är tydlig i din kommunikation och kan skapa samt vårda relationer, vilket är viktigt eftersom medarbetarna arbetar hos våra brukare, där de befinner sig. Att kunna samarbeta med andra verksamheter inom och utanför kommunen är en viktig förmåga.
Som chef vet du hur du skapar motivation, engagemang och delaktighet hos medarbetaren och kan på ett pedagogiskt sätt tydliggöra övergripande mål, visioner och förväntningar kring ditt och enhetens uppdrag. I ditt ledarskap får du andra att vilja och våga. Du är modig och trygg som ledare, inspirerar till nytänkande och skapar möjlighet för andra att ta mer ansvar och vara med och påverka beslut.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vårt erbjudande och övrig information
Vi erbjuder dig en tillsvidaretjänst på heltid med start enligt överenskommelse.
Gott ledarskap är viktigt för oss i Kungsbacka kommun. Därför får alla våra chefer gå utbildningen ” Utvecklande Ledarskap”, UL. Utöver det har vi ett gemensamt introduktionsprogram för våra chefer för att du ska känna dig väl förberedd på uppdraget.
Vår arbetsplats är aktivitetsbaserad och vår huvudsakliga arbetsplats är på Stadshuset, en kort promenad från Kungsbackas resecentrum.
Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida: https://www.kungsbacka.se/Kommun-och-politik/Sa-har-ar-det-att-jobba-hos-oss/
Intresserad?
Vad roligt! Välkommen med din ansökan senast den 4 februari 2024.
I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning.
Om oss inom förvaltningen Individ & Familjeomsorg
Läs gärna mer om oss på https://kungsbacka.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar-och-namnder/forvaltningar/forvaltningen-for-individ--familjeomsorg
#LI-KUNGSBACKA
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.