OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Ramlösa Familjehemsvård letar efter en engagerad och driven chef som kan leda vår verksamhet och stärka vårt team av familjehemskonsulenter. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om oss
Vi är ett professionellt familjehems- och öppenvårdsföretag som hjälper ungdomar och vuxna med missbruksproblematik, kriminalitet och psykisk ohälsa i Skåne, Halland, Kronoberg och Blekinge. I kombination med konsulentstödd familjehemsvård erbjuder vi även behandlande insatser för våra klienter. Vår arbetsgrupp består av fem engagerade medarbetare som arbetar tillsammans på vårt kontor på Drottninggatan i Helsingborg. Vi är en arbetsgrupp som inte bara har ett professionellt förhållningssätt till vårt arbete, utan vi trivs också och har roligt ihop.
Om tjänsten
I rollen som enhetschef ansvarar du för att leda och utveckla vår familjehemsvård i området. Du kommer att ha personalansvar för en grupp kompetenta och drivna familjehemskonsulenter. Ditt ansvar inkluderar att sätta löner, rekrytera och utveckla personalen, samt att upprätta och följa upp en budget för enheten. Du kommer även att samarbeta med andra av Humanas enheter och inriktningar både i region Sydväst och i hela Sverige. I rollen som enhetschef har du stöttning från regionchef och stödfunktioner som Kvalitet, HR, Upphandling med mera.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Operativt ansvarig för verksamheten
- Ingå i ledningsgrupp
- Arbetsmiljöansvar
- Stötta enheten i adminstrativt arbete.
- Samverkan med interna- och externa parter
Vem är du?
- Socionomutbildning eller annan högskole-/universitetsutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Läst socialrätt
- God kännedom om BBIC
- B-körkort
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete i ledande befattning. För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. Som person är du noggrann, självgående och inte rädd för att ta dig an nya uppgifter. För att trivas i vårt team ser vi gärna också att du gillar att vara på en arbetsplats där vi bjuder på oss själva och värnar om våra kollegors arbetsmiljö.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder
Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet.
Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt vår interna lärportal med ett brett utbud av utbildningar.
Vad händer nu?
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss.
Inför anställning lämnas utdrag ur belastningsregistret.
Om Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 17 000 medarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om hur det att jobba hos oss på Humana HÄR
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult