OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör!
Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i.
Har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då kanske du är den vi söker!
Höganäs Omsorg AB är ett kommunalt helägt bolag som arbetar för att skapa förutsättningar för invånarna i Höganäs kommun att kunna leva så tryggt och självständigt som möjligt. De som arbetar hos oss är verksamma inom något av områdena äldreomsorg, hemsjukvård eller LSS och kan vara exempelvis sjuksköterska, arbetsterapeut eller undersköterska. Oavsett titel är ditt uppdrag viktigt och meningsfullt och kommer bidra till ett bättre liv för många kommuninvånare. Vill du göra karriär genom att få andra att må bra? Då är det hos oss du ska jobba!
ARBETSUPPGIFTER
Är du modig och brinner för att arbeta med utveckling av bemanningsfrågor och kompetensförsörjning?
Vill du utvecklas som chef och drivs du av att utveckla dina medarbetare, ditt team och vår verksamhet? Då ska du arbeta tillsammans med oss, vi söker nu en driven och engagerad enhetschef till vår rekrytering- och bemanningsenhet inom socialförvaltningen och Höganäs Omsorg AB.
Rekrytering- och bemanningsenheten befinner sig i ett utvecklande skede där målet är att präglas av en hög servicenivå, hög kompetens samt en helhetssyn för att uppnå optimal bemanning i socialförvaltningen och i Höganäs Omsorg AB.
Du kommer att leda och driva enhetens arbete i nära samarbete med utvecklingsavdelningens ledningsgrupp.
Som enhetschef har du det operativa ansvaret för ekonomi, verksamhet, resultat och arbetsmiljö inom din enhet.
KVALIFIKATIONER
Du delar vår syn på ledarskap där chefen är en möjliggörare för teamet att utvecklas och lyckas med vårt gemensamma uppdrag. Som person är du professionell, prestigelös och strukturerad samt har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Du uppskattar att stå inför nya utmaningar, är en kreativ problemlösare som prioriterar rätt frågor utifrån våra verksamhetsmål och ser möjligheterna i förändring. Dessutom kommunicerar du på ett konstruktivt sätt i tal och skrift.
För att bli framgångsrik i rollen har du akademisk utbildning, gärna inom HR. Du har flera års erfarenhet som chef och vi ser gärna att du har arbetat inom offentlig förvaltning. Vidare har du dokumenterad erfarenhet av att samordna och koordinera förändring och utvecklingsprojekt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi avser hålla intervjuer den 20/6 och 21/6.
ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.