OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Kronobergs chefer är modiga och motiverade ledare. I din ledarroll har du förmågan att se till helheten och skapa förståelse genom att förmedla sammanhanget. Genom att du agerar konsekvent och visar tillit till medarbetarna skapar du engagemang och delaktighet, nytänkande och kreativitet.
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Rekryterings-och bemanningsenheten (RoB) finns organiserad inom Region Kronobergs centrala HR-avdelning och har uppdrag inom Kompetensförsörjningsområdet. Det pågår just nu en översyn kring vilka framtida uppdrag som kommer hanteras inom enheten framöver. Vill du kliva på vår förändringsresa kan detta vara uppdraget för dig!
Vi planerar ha intervjuer tisdag 16 mars på eftermiddagen, torsdag 18 mars på förmiddagen, tisdag 23 mars på förmiddagen samt torsdag 25 mars på eftermiddagen.
ARBETSUPPGIFTER
I ditt uppdrag som enhetschef har du personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar för rekryterings-och bemanningsenheten och dess ca 12 medarbetare. I uppdraget ingår både att arbeta strategiskt med kompetensförsörjning samt leda det mer operativa arbetet för exempelvis rekrytering av semestervikarier, timavlönade och AT-läkare samt samordning av hyrpersonal och schema- och bemanningsfrågor. Du ingår i HR-avdelningens ledningsgrupp som leds av HR-direktören. Du har ett självständigt och övergripande ansvar för att leda och utveckla enheten samt att initiera och driva förbättringsarbeten. Tillsammans med dina medarbetare fungerar du som en naturlig partner till regionens övriga verksamheter och stödfunktioner. Du planerar och följer upp enheten och dess medarbetare mot uppsatta mål. Du är en förebild i det dagliga arbetet och främjar en kultur som stödjer Region Kronobergs värdegrund; respekt för människan. Du strävar efter ett kommunikativt ledarskap och är tillgänglig för dina medarbetare.
Vi erbjuder dig:
- En stor möjlighet att påverka och utveckla enheten i samråd med HR-avdelningen
- Interna och externa chefsutbildningar
- Ett omfattande introduktionsprogram för dig som ny chef i Region Kronoberg
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• har några års erfarenhet av verksamhets-, personal- och ekonomiansvar.
• kan genomföra strukturer och processer som säkerställer att verksamheten uppfyller sina mål.
• har förmåga att kommunicera tydligt både via tal och skrift.
• har ett stort intresse och fallenhet för att skapa relationer, både till medarbetare inom enheten och de verksamheter RoB samarbetar med.
Det är meriterande om du:
• har en högskoleutbildning inom Personal och arbetsliv eller motsvarande
Vi tillämpar personlighets- och problemlösningstester som underlag till urvalet och som till största del avgör vilka som går vidare i processen.
ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-101029
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Malin Wass
HR - Specialist Josefina Ågren
0470- 58 25 80
Enhetschef Agneta Karlsson
0470-588537
HR-chef Susann Ingvarsson
0470-58 62 05
Kommunikationsdirektör Maria Granath
Tandvårdsdirektör Annika Kahlmeter
0470-588930
HR-direktör Caroline Gabrielsson Palmqvist
0470-588576
Avdelningschef Malin Wass
0470 - 58 64 17
Regiondirektör Martin Myrskog
Ordförande för revisionen Peter Löfström