OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Resurs och Kompetens är Region Östergötlands interna bemanningsorganisation och bemannar sjukhusens sjukvårdande enheter samt primärvården.
Verksamheten är länsövergripande och består av fast anställda sjuksköterskor, undersköterskor, vårdadministratörer och timavlönade studentmedarbetare. Tillsammans arbetar vi för att ersätta ordinarie medarbetare vid akut korttidsfrånvaro och utbildningsdagar och på så sätt minska övertid och trygga en hållbar arbetsmiljö för medarbetare som jobbar inom sjukvårdande enheter.
Verksamheten består av tre enheter: Resurs och Kompetens Öst, Resurs och Kompetens Centrala och Timenheten. Inom Resurs och Kompetens finns även uppdragen för samordnad sommarrekrytering samt Bemanningsorganisation för vårdpersonal, BOV.
Nu söker vi dig som har ett engagemang för ledarskap och bemanning inom vården och vill ta dig an rollen som enhetschef för Resurs och kompetens i Norrköping (Öst).
Arbetsbeskrivning
Som enhetschef hos oss har du ett tvådelat uppdrag. Dels arbetar du nära våra kunder, med målet att vara en strategisk partner till dem i frågor som rör bemanning av vårdpersonal. Dels ansvarar du för enheten i Norrköping, vilket innefattar personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar för omkring 30 medarbetare. Du tillämpar tillitsbaserat ledarskap, där din uppgift är att utveckla verksamheten och dina medarbetare på ett sätt som främjar en god arbetsmiljö. Som enhetschef på Resurs och kompetens ingår du i en ledningsgrupp där engagemang och lösningsfokus är två starka drivkrafter. Tillsammans arbetar vi för att utveckla verksamheten och regionen varje dag.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
- Ansvara för, stödja och leda omkring 30 medarbetare, huvudsakligen på distans.
- Arbeta för ett helhetsperspektiv på samtliga sjukhus/primärvård.
- Initiera och upprätthålla relationer och samarbeten med olika parter inom Region Östergötland.
- Initiera och driva förändring för att öka kundnöjdhet och ständigt förbättra våra arbetssätt och våra prioriteringar.
Uppdraget som enhetschef är ett tidsbegränsat chefsförordnande. I grunden har du en tillsvidareanställning i Region Östergötland inom din grundprofession.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom för verksamheten relevant område samt tidigare ledarerfarenhet. Du har också tidigare erfarenhet från arbete inom hälso- och sjukvård och det är meriterande om du genomgått ledarutbildning. Har du erfarenhet av att arbeta i Heroma och/eller kunskap om årsarbetstid är även det meriterande.
Personliga egenskaper
Vi ser att du är trygg i dig själv och att du har förmågan att skapa förtroende, trygghet och delaktighet genom ett tydligt, närvarande och tillitsbaserat ledarskap. Du leder genom att motivera och förser dina medarbetare med de förutsättningar de behöver för att verka och utvecklas i sina respektive roller. Arbetet innebär breda kontaktytor inom Region Östergötland och ställer krav på helhetssyn, flexibilitet och samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper
Läs gärna här om https://www.regionostergotland.se/ro/jobb-och-utbildning/dina-formaner.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.