OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
RO Omsorg Hemtjänst bedriver hemtjänstverksamhet i Österåker kommun. Vi har cirka 50 medarbetare. Vår tradition och erfarenhet av äldreomsorg går långt tillbaka i tiden och vi utgår från vision ”Kunskap och Kvalitet”! Vi arbetar utifrån IBIC, Individens Behov I Centrum, med syfte att sätta individens bästa i fokus. Som en del i vårt kvalitetsarbete arbetar vi med att se det friska hos varje individ för att individen ska få leva det liv den vill i så stor utsträckning som möjligt.
Nu söker vi en engagerad Enhetschef till vår hemtjänst i Österåker kommun.
Arbetsuppgifter
I din roll som enhetschef kommer du ansvara för planering, ledning, uppföljning och utveckling av verksamheten med kunden i fokus. En viktig del av ditt arbete kommer vara att handleda och coacha dina medarbetare. Till din hjälp har du två arbetsledare.
I ditt ansvar ingår att bedriva ett systematiskt kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete för att möta nya krav och förväntningar. Som enhetschef har du ekonomiansvar och ska bedriva verksamheten inom satta ekonomiska ramar och med strävan om en budget i balans.
Du kommer att samverkan på en rad arenor och förmågan till samarbete är en förutsättning för att lyckas i arbetet. Du ingår i företagets ledningsgrupp där vi arbetar utifrån principer om vikten av team, att utgå från individens behov och kompetensutveckling hos personalen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har förmågan att prioritera ditt arbete, se olika lösningar, visa handlingskraft samt fatta beslut. Som person tycker du om att skapa relationer, vill främja ett gott samarbete och strävar efter ett arbetsplatsklimat som bygger på öppenhet och tillit mellan varandra. Du är kreativ och flexibel och kan anpassa såväl dig själv som verksamheten efter nya utmaningar och behov.
Du har:
-relevant högskoleutbildning exempelvis socionom, sjuksköterska, eller annan utbildning som bedöms likvärdig.
- minst 24 månader erfarenhet inom äldreomsorgen under de senaste 7 åren.
- god kännedom om de lagar som styr kommunal vård- och omsorgsverksamhet tex högskoleutbildning i socialtjänstlagen 7.5 poäng
- minst ett års dokumenterad erfarenhet av ledarskap.
God svenska i tal och skrift är nödvändigt för att kunna nå ut med budskap i verksamheten och ha förmåga att ta till sig skrivna underlag.
Vi kan erbjuda dig ett självständiga och utvecklande arbetsuppgifter i en organisation som präglas av engagemang och kunskap.
Vi erbjuder dig
Självständiga och utvecklande arbetsuppgifter i en organisation som präglas av engagemang och kunskap.
Vi erbjuder också bland annat:
• Flexibel arbetstid
• Kompetensutveckling
• Friskvårdsbidrag
• Handledning
ÖVRIGT
Företaget är medlemmar i Almega Vårdföretagarna.
Urval sker löpande under ansökningstiden, så vänta inte med din ansökan!
#jobbjustnu
Kontaktpersoner på detta företaget
Planerare Anja Bloch
0854023091
Planerare Marie Andersson
0854023091